Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@03:29:47 GMT

در قطب شمال پلاستیک می بارد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۶۴۸۲

در قطب شمال پلاستیک می بارد

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دانشمندان برای انجام این تحقیق اقدام به جمع آوری نمونه برف جزایر Svalbard و همچنین سوئیس و آلمان کردند و اعلام نمودند که میکروپلاستیک ها (منظور ذرات پلاستیک با ابعاد کمتر از ۵ میلیمتر) از منابع متعددی به این برف ها راه پیدا کرده اند و برخی مربوط به تایر ماشین می شده اند و برخی رنگ های صنعتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته عجیب اینکه برخلاف اغلب مناطق بررسی شده در این پژوهش Svalbard محدوده ای کاملا ایزوله و بیشتر یخی است و در نتیجه این پرسش در ذهن دانشمندان به وجود آمده است که چطور حجم عظیم پلاستیک توانسته به این منطقه دور افتاده راه پیدا کند.

پژوهش ها نشان می دهد که باد احتمالا عامل انتقال ریزپلاستیک ها به این منطقه بوده؛ در واقع با کمک باد این ذرات ریز پلاستیکی به داخل اتمسفر زمین انتقال پیدا کرده اند و با بارش باران یا برف مجددا به زمین منتقل شده اند.

بسیاری از ذراتی که در قطب شمال پیدا شدند مسافت هایی طولانی را طی کرده اند و برای مثال از آسیا و اروپا به این نقطه رسیده اند و باعث آلودگی منطقه ای شده اند که تصور می شد یکی از معدود نقاط بکر باقیمانده در زمین باشد.

ریزپلاستیک ها که در پاره ای از موارد از جمله در صنعت آرایشی عمدا تولید می شود، عموما نتیجه تجزیه یا آسیب رسیدن به پلاستیک های بزرگ تر هستند. برای مثال کشتی ها به مرور زمان ذراتی از رنگ بدنه خود را از دست می دهند و این رنگ وقتی کشتی با یخ برخورد می کند ناپدید می گردد و سر از طبیعت در می آورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلاستیک زمین قطب شمال کشتی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روندجستجوی پیکربی جان یکی از جوانان غرق شده در نازلو چایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  غلامحسین عماری  با حضور در رود خانه نازلو چایی در بخش نازلو از محل حادثه غرق شدن دو جوان اهل شهرستان ارومیه در رودخانه نازلو چایی بازدید و ضمن گفتگو با یکی از خانواده های جوانان مغروقین و اهالی منطقه ، به نیروهای امدادی مستقر در منطقه  دستور های لازم را داد.

  در این بازدید  معاون عمرانی فرماندار، بخشدار نازلو، رئیس حوزه قضایی نازلو، دبیر ستاد مدیریت بحران، رئیس اداره آب منطقه ای نازلو و انزل و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان و فرمانده انتظامی بخش نازلو نیز حضور داشتند .

فرماندار ارومیه همچنین از سرشاخه های تقسیم و هدایت آب رودخانه نازلو چایی از طریق کانال های احداثی نیز بازدید کرد و در خصوص اتخاذ تدابیر ویژه برای پیدا کردن پیکر بی جان جوان با مسئولین آب منطقه ای بخش نازلو گفتگو کرد.

 

مسئولین آب منطقه ای بخش نازلواعلام کردند  امکان قطع کامل جریان آب وجود ندارد اما  با نوبت دهی آب تلاش می شود    با کاهش و انحراف جریان آب رودخانه نازلو چایی بصورت موقت ادامه تجسس برای پیدا کردن جسد یکی از جوانان برای امدادگران هلال احمر تسهیل و تسریع شود.

پیکر بی جان  یکی از  مغروقین رودخانه نازلو چای ارومیه در روز جمعه پیداشده  و تلاش برای پیدا کردن نفر دیگر در   جریان است.

دیگر خبرها

  • بارش باران و پیدا شدن ۲ قبضه نارنجک در مهران
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • پیگیری روندجستجوی پیکربی جان یکی از جوانان غرق شده در نازلو چایی
  • «یسنا» دختر گمشده در کلاله گلستان پیدا شد (عکس)
  • یسنا سالم پیدا شد
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان