Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال سجادی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره فعالیت و برنامه‌های انتخاباتی حزب متبوع خود، اظهار کرد: هجده حزب و تشکل سیاسی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند که هر یک برای خود برنامه‌هایی تعریف کرده اند، مانند جامعه اسلامی کارمندان که به دبیرانش اعلام کرده کاندیداهای واجد شرایط را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پعضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: با توجه به جلساتی که جامعه روحانیت مبارز برای وفاق اصولگرایان تشکیل داده، معتقدم ساختاری باید تعریف شود که اکثریت اصولگرایان را در بر بگیرد و به مثابه یک چتر بزرگ عمل کند تا اصولگرایان با وفاق، همگرایی و یکپارچگی وارد انتخابات شوند.

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: برای جامعه روحانیت نقش مهمی قائل هستیم چرا که می‌تواند نقش پدرانه داشته باشد و به انسجام اصولگرایان کمک کند.

سجادی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های انتخاباتی جمنا اظهار کرد: ساختار جمنا به گونه‌ای است که در شهرستان‌های دور هم عضو می‌پذیرد و اقشار بیست و دو گانه‌ای دارد که جامعه اسلامی کارمندان یکی از این اقشار است، به همه قشرهای جمنا در استان‌ها و شهرستان‌ها وظایف تشکیلاتی محول شده است و ما به عنوان قشر اسلامی کارمندان تعامل بسیار خوبی با جمنا داریم.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد ساماندهی اصولگرایان توسط جمنا گفت: جمنا تمام اقشار بیست و دو گانه‌ای که در جامعه زندگی می‌کنند را در بردارد، این نهاد که یک بخش بسیار مهم در جریان اصولگرایی است، تمامی اصولگرایان را در بر نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: معتقدم جمنا، جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه روحانیت مبارز آن‌ها را به عنوان تشکل‌های ارزشی دعوت می‌کند باید متحد شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود، زیرا تجربه نشان داده است که هرگاه اصولگرایان به نوعی متحد شدند نتیجه خوبی به دست آمده است و بالعکس هر گاه که متفرق بودند و گروه خاصی برنامه‌ها را طرح کردند، نتیجه خاصی به دست نیامده است.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ما به جامعه روحانیت مبارزه به عنوان گروه مرجع اعتقاد داریم، تصریح کرد: اعتقاد ما اسلام به علاوه روحانیت است، زیرا اسلام به خودی خود ایرادی ندارد و روحانیت تکمیل کننده آن است، از این سو جامعه روحانیت به عنوان گروه مرجع می‌تواند نقش پدرانه ایفا کند و اصولگرایان را به وفاق و انسجام برساند.

سجادی خاطر نشان کرد: هنگامی که افراد در جمنا، جبهه پیروان خط امام و رهبری و دیگر احزاب اصولگرا برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کنند سپس به مرحله غربالگری می‌رسیم و از میان کسانی که برای انتخابات اعلام آمادگی کردند واجدین شرایط وارد عرصه رقابت می‌شوند، اما در حال حاضر با مرحله غربالگری و ارائه لیست فاصله داریم.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1290218

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جامعه روحانیت مبارز جبهه پیروان خط امام و رهبری جبهه مردمی نیروهای انقلاب جمنا نفتکش ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ باشگاه استقلال ایران و آمریکا خودرو لیگ برتر نوزدهم ایران و انگلیس آندره استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه، توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه سمنان ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار کرد: یکی از مصادیق و مظاهر تقوا «عفت» است، عفت یعنی خودداری از گناه، یعنی انسان خود را از تمایلات نفسانی دور نگه دارد. معمولا وقتی از عفت سخن می‌گوییم ذهن ما به سمت عفت از شهوات جنسی می‌رود اما عفت معنایی وسیع دارد و شامل عفت کلام، عفت شکم و بطن نیز می‌شود، همینطور عفت دامن که یکی از آنها است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود «مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَ‏ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَة» مجاهد شهید در راه خدا پاداشش بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه داشته ولی از آن خودداری نموده است، چنین انسان با عفّتی نزدیک است فرشته‏ای از فرشتگان باشد! 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه  کسی که اساسا توان گناه ندارد نمی‌تواند مدعی شود که تقوا پیشه کرده افزود: مهم آن است که شرایط گناه باشد و انسان در رعایت تقوا همت کند. 

وی ادامه داد: امام علی(ع) فقط خودداری از گناه را دارای پاداشی بیشتر از شهید نداسته اند، بلکه افراد عفیف را همتراز با فرشتگان عنوان فرموده‌اند.همچنین در آیه شریفه ۶ سوره مبارکه تحریم داریم «...مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ» فرشتگان تمام اوامر الهی را بجا می‌آورند و هرگز نافرمانی خدا را نخواهند کرد و آنچه به آنها امر شود انجام دهند. 

مطیعی گفت: فرشتگان نمی‌توانند با اوامر خداوند مخالفت کنند در حالی‌که ارزش انسان به آن دلیل است که با انتخاب و اختیار خود مسیر طاعت و بندگی را انتخاب می‌کند. 

وی اضافه کرد: روایات فراوانی در خصوص ثمرات و نتایج عفت و نیز پیامدهای بی عفتی در جامعه وارد شده است. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود «ارزش انسان به اندازه همت او و عفت انسان به اندازه غیرت و حساسیت او [نسبت به حریم خانواده و اطرافیان] است» 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: هرچه غیرت انسان بالاتر باشد انسان عفیف تر و پاکدامن تر خواهد بود که این امر دوسویه است یعنی کسانی که عفیف هستند غیرتمند هستند و افرادی که غیرت دارند عفت را رعایت می‌کنند. «غیرت» یعنی به دیگران و اَغیار اجازه ورود به حریم همسر، فرزند و ناموس خود را ندهیم. 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های متّقین از نگاه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام آن است که جان و نفس انسان‌های متّقی عفیف است اظهار کرد: در کنار پاکدامنی «عفّت کلام» نیز یکی از ویژگی‌های انسان‌های متّقین است. همینطور متّقین، عفت در طعام و خوراک و نیز تعامل با دیگران عفت را رعایت می‌کنند، اگر جامعه‌ای عفیف و پاکدامن بود به اهداف خود مانند معنویت و رتبه‌های کمالی که برای جامعه اسلامی مطرح است، سریعتر دست خواهد یافت. 

وی به روز «کارگر» اشاره و تصریح کرد: کارگران عزیز در جبهه مهم اقتصادی سربازی می‌کنند، اعتباری که دین مبین اسلام برای کارگر قائل شده است اعتباری ویژه و کم‌نظیر است. رسیدگی به مسائل کارگران فقط نباید به یک روز یا یک هفته محدود شود، بلکه این امر باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد. 

کارگران یکی از ارکان اصلی تحقق شعار سال هستند

مطیعی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارگران عزیز بر جایگاه و اهمیت کار و کارگر تاکید فرمودند افزود: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) فرمود «مَنْ باتَ کالاًّ مِنْ طَلَبِ الحلال باتَ مَغْفُوراً لَهُ» کسی که بعد از تلاش در طلب روزی حلال استراحت کند، او شب را آمرزیده به صبح می‌رساند. 

امام جمعه سمنان گفت: مقام کارگران صرفا به جنبه‌های فردی محدود نیست، امروز کارگران موجب سربلندی نظام اسلامی هستند و نقش مهمی در امر تولید ایفا می‌کنند. کارگران یکی از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و نیز رشد اقتصادی در سایر رشته‌ها هستند. امروز اگر کشور از کارگرانی با مهارت‌های بالا برخوردار نباشد تولیدی انجام نمی‌شود و محصولی صادر نخواهد شد! 

وی با بیان اینکه هدف از رونق اقتصادی بیشتر شدن ثروت ثروتمندان نیست عنوان کرد: اگر از رونق اقتصادی صحبت می‌کنیم به دنبال ایجاد «عدالت اجتماعی» هستیم چراکه تولید ثروت، باعث پر شدن دست کارگران و ایجاد رفاه نسبی در جامعه خواهد شد. رونق اقتصادی فقر را از جامعه دور می‌کند و شکاف و تبعیض طبقاتی را از بین می‌برد. 

معلمان، افسران فرهنگ‌ساز جامعه محسوب می‌شوند

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم هستیم، ضمن تبریک این روز به معلمان سراسر استان گفت: معلمان عزیز و فداکار، افسران آموزش و فرهنگ‌سازان جامعه هستند و نقش اصلی را در تربیت نسل جوان و نوجوان ایفا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در باب مقام و منزلت معلمان همین کلام نورانی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بس که فرمود «مَن عَلَّمَنی حَرفًا فَقَد صَیِّرَنی عَبدًا» کسی که حرف و سخنی به فردی بیاموزد او را بنده خودش کرده است لذا جایگاه معلم بسیار بالا و ممتاز است. 

وی اضافه کرد: نبی اکرم (ص) فرمود «سه گروه هستند که هیچ‌کس مقام آنها را کوچک نمی‌شمارد مگر کسی که قول او با عملش سازگار نباشد: کسی که عمر خود را با دینداری گذرانده است، امام جامعه مسلمین که عدالت ورزد (که نعمتی بزرگ و قابل شکرگزاری است) و معلمانی که افراد را به سمت خیر هدایت می‌کنند». 

مطیعی با بیان اینکه نقش تربیتی معلمان در طول زندگی افراد، نقشی ماندگار است اظهار کرد: معلمان عزیزی که کودکان و نوجوانان را به درستی و معارف دینی و اسلامی فراخوانده اند همواره در ذهن ما نقشی ارزشمند دارند. چه بسا بیان یک کلمه یا حرف توسط یک معلم در ذهن دانش‌آموزان ماندگار شود و مسیر زندگی آنان را متحول کند و از طرف دیگر خدای نکرده معلمی که کلامش تاثیر سوء داشته باشد. 

وی از مسئولان آموزش و پرورش این استان درخواست کرد: معلمانی که اخیرا وارد این رسالت شده‌اند را با مهارت‌های تربیتی آشنا کنند تا فرزندان ما به‌گونه‌ای تربیت شوند که آینده نظام و کشور ما از آن بهره‌مند شود. اگر تربیت به خوبی انجام شود نتیجه آن خوب و درغیر این صورت نتیجه آن نامطلوب خواهد بود!

«تفرقه» و «فحشا» دو عامل اصلی سقوط تمدن اندلس بود

وی با بیان اینکه ۲۱ شوال مصادف با سالروز فتح «اندلس» در سال ۹۲ هجری قمری است. گفت: اندلس یک سرزمین اروپایی بود که بدست مسلمانان فتح شد و قریب به هشتصد سال یعنی هشت سده در اختیار مسلمانان قرار داشت که این امر منشأ پیشرفت‌های علمی گوناگونی برای اروپا شد. اندلس به یک مرکز اسلامی بزرگ تبدیل شد اما متاسفانه پس از هشتصد سال، عواملی موجب فروپاشی آن تمدن اسلامی شد بگونه‌ای که از اوج عزت به حضیض ذلت رسید! 

 امام جمعه سمنان گفت: امروز باید از آن وقایع درس بگیریم چون ترفندها و روش‌های دشمنان برای انحطاط جوامع در ادوار مختلف شباهت‌های فراوانی با هم دارند که البته گاهی این روش‌ها به روز می‌شوند. 

وی افزود: مطالعه تاریخ اندلس نشان می‌دهد دو عامل زمینه‌ساز سقوط آن شد که اگر خدای نکرده ما نیز مراقب نباشیم ممکن است به آن سرنوشت دچار شویم، چراکه امروز نیز دشمن از همان روش‌ها برای تضعیف ارزش‌ها و باورهای دینی و اسلامی استفاده می‌کند. عامل اول اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان بود. به روش‌های گوناگون مانند ایجاد شایعه و انتشار اخبار دروغ و جعلی، میان حاکمان سیاسی اندلس اختلاف انداختند تا جایی که این اختلافات به ایجاد سستی در جامعه اسلامی انجامید. اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر امر «وحدت» تأکید دارند از همین باب است. اگر با لغزش یک مسئول یا یک گروه، توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم و به اینکه در حال بازی کردن در نقشه چه کسی هستیم توجه نداشته باشیم برخلاف منویات مقام معظم رهبری رفتار کرده‌ایم.

وی با اشاره به برخی از مهمترین موفقیت های کشورمان اظهار کرد: ساخت ۴ کشتی به ارزش ۹۶۰ میلیون دلار که هر کدام آنها قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد و همچنین کشت فراسرزمینی که ظرفیت توسعه آن تا ۳ میلیون هکتار نیز وجود دارد، عمق نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: خبر دیگر که مایه افتخار شد و باید به آن مباهات کرد، خبر احداث بزرگترین سد و نیروگاه برق کشور سریلانکا توسط مهندسان و متخصصان ایرانی بود که توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد. این سد در جایی ۲ هزار کیلومتر دورتر از ایران، آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی را با انتقال ۱۴۵ میلیون متر مکعب تامین می‌کند. در این پروژه برای اولین بار یک تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر یعنی یک و نیم برابر برج میلاد تهران توسط متخصصان ایرانی حفاری شد که در آن از یک پوشش فلزی به وزن تقریبی هزار تن استفاده شده است. 

حجت الاسلام مطیعی گفت: تمام این پروژه‌ها و کارهای بزرگ دیگری که در بیست کشور در حال انجام است نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج افتخار و عزت قرار دارد. از همین تریبون از تلاش تمام دست‌اندرکاران و جوانان و مهندسان این پروژه‌ها که نام ایران اسلامی را در جهان مطرح کرده‌اند تشکر می‌کنیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور