Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:07:03 GMT

مسمومیت چهار جوان با الکل در شیراز/ یک نفر نابینا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۶۶۸۱

رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پنجشنبه ۲۴ مرداد چهارنفر بر اثر مشروب الکلی در شیراز مسموم شدند که با احتساب این تعداد طی چهارماه گذشته ۱۴ نفر دچار مسمومت با الکل شده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رامین افشاری جمعه ۲۵ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: از چهار نفری که پنجشنبه دچار مسمومیت با مشروب دست ساز شده بودند یک نفر نابینا شده و چهارنفر هم در مرز آسیب جدی قرار داشتند که بعد درمان از بیمارستان مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول با اشاره به اینکه در روز گذشته چهارنفر به علت دلیل مسمومیت به متانول به بیمارستان تخصصی علی اصغر (ع) ارجاع داده شدند، افزود: از آنجایی که مراکز درمانی فقط وظیفه خدمات رسانی به بیماران مسمومیت‌های الکلی را دارد ضروری است این نوع بیماران در صورت مسمومیت با مشروبات الکی به این مرکز یا دیگر مراکز درمانی مراجعه کنند، زیرا در صورت تاخیر یاعدم مراجعه به مراکز درمانی فرد به تاری دید، کوری، نارسایی کلیه وکبد مبتلا وحتی ممکن است فرد فوت کند.

افشاری با بیان اینکه اکثر مراجعان با مسمومیت متانول، بین گروه‌های سنی ۲۰ تا ۳۵ ساله قرار دارند، گفت: متانول یا همان الکل چوب که در صنعت کاربرد دارد با الکل طبی که ماده اصلی مشروبات الکلی است در یک خانواده شیمیایی قرار دارد، در تولید الکل دست ساز، مقادیر غیرمجاز آن منجر به عوارض یاد شده می‌شود.

رئیس دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: متانول از نظر رنگ، بو و مزه شبیه اتانول به نظر می‌رسد، اما مصرف مقدار کمی از آن نیز می‌تواند موجب آسیب‌های جدی یا فرد را به کام مرگ فرو ببرد.

افشاری اظهار کرد: امروزه بر اساس آمار‌ها مصرف انواع الکل و ماری‌جوآنا در بین برخی از دانشجویان و نسل جوان همه گیر شده و یافته‌ها نشان می‌دهد شیوع مصرف الکل در مردان، گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ ساله، مجرد، دارای تحصیلات متوسطه یا بالاتر، افراد شاغل، ساکن شهر و دارای وضعیت اقتصادی-اجتماعی بالاتر، بیشتر دیده شده است.

وی ادامه داد: با مصرف مشروبات الکلی، متانول در بدن متابولیزه می‌شود و مواد سمی تولید می‌کند که باعث اختلالات چشمی، کوری، اسید دوز متابولیک، اختلالات الکترولیتی در بدن، تشنج، نارسایی کلیه و در نهایت بر روی کل بدن تاثیر می‌گذارد و حتی موجب مرگ می‌شود.

سرپرست بیمارستان علی اصغر (ع) یادآور شد: در صورت مصرف خوراکی مشروبات الکلی تقلبی و غیر مجاز، بین ۶ تا ۲۴ ساعت علائم مخرب آن در بدن ظاهر و در صورت عدم درمان باعث مرگ مصرف کننده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسمومیت مسمومیت الکلی مشروبات دست ساز غضنفر رکن آبادی فاجعه منا شیخ زکزاکی حسن عباسی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین محمد علی نجفی میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد

فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند.

یزدان افشاری‌پور اظهار کرد: فردی که به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

فرماندار عنبرآباد ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

وی گفت: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع‌آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

منبع: فارس

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D