Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ زهره عبادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر ساختار اداری محیط زیست شهرری با داشتن ۱۴ نیرو و ۵ کارشناس قادر به حل تمامی معضلات شهرستان نیست.

او‌ با اشاره به اینکه معضلات شهرری چندین برابر دیگر شهرستان ها است  و حتی با معضلات استان های دیگر برابری می‌کند افزود: ارتقای ساختار اداری یکی از ضروریات می باشد و اگر ساختار ادارای افزایش یابد به تبع آن با در اختیار گرفتن امکانات نظارت بر واحدهای آلاینده نسبت به قبل افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی ادامه داد: توسعه صنعتی در شهرری بی رویه است و صنوف مزاحم که بدون مطالعه و کارشناسی در قالب مجتمع های صنعتی ساماندهی شده اند شهرری را بیش از پیش آلوده تر کرده است و حتی اگه این صنوف آلودگی زیست محیطی  نداشته باشند به جهت تردد و حمل و نقل و جابجایی ماشین آلات آلودگی هوا را همراه دارند.

رئیس اداره محیط زیست تعدادواحدهای غیرمجاز شناسایی شده را بیش از صد ها  واحد عنوان کرد و گفت: واحدهای غیرمجاز مانند چربی سوزی، دباغی، ضایعات پلاستیک، استخوان سوزی شناسایی شده اند و پرونده آنان در دادگاه مورد بررسی است و هم اکنون برخی از آنها به ضمانت وثیقه در حال فعالیت هستند و مجدانه به دنبال جمع آوری آنها هستیم.

او افزود: کنترل واحدهای غیرمجاز بر اساس قوانین  فقط به دست اداره محیط زیست نیست و کلیه ادارات مربوطه مثل دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و ... هر کدام به اندازه خود باید در پرونده ها ورود کنند و در صورت تعامل بین دستگاهها قادر خواهیم بود واحدهای غیرمجاز و صنوف مزاحم را جمع آوری کنیم.

عبادتی ادامه کار صنوف مزاحم را منوط به استانداردسازی بیان کرد و گفت: الایندگی این واحدها قابل انکار نیست و اگر تمامی واحدها در قالب استاندارد و چارچوب قانون و نصب فیلتراسیون و ... عمل کنند مجموعه اداره محیط زیست هم از آنان حمایت می‌کند چون وجود این صنوف اشتغال زایی را با خود به همراه دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری پسماند سوزی را از معضلات اساسی ذکر کرد و گفت: اکثر پسماندها از مناطق ۲۲ گانه به شهرری سرازیر می شود و اگر تمامی شهرداری ها و دهیاری ها و بخشداری ها بعنوان مدیران اجرایی پسماند نظارت بر حوزه های تحت نظارت خود را جدی بگیرند و پسماندها  را در حریم منطقه خود  کنترل کنند شاهد پسماند سوزی در اطراف روستاهای شهرستان ری نخواهیم بود.

 

خبرنگار: مهدی محمدی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلاستیک حمل و نقل شبکه بهداشت و درمان شهرداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

ایسنا/کرمانشاه رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان اردیبهشت ماه سرمایه‌گذار ایجاد سایت جدید دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه مشخص شود.

صلاح‌الدین محمودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی سایت جدید پسماندهای بیمارستانی و پزشکی کرمانشاه، گفت: ارزیابی محیط زیستی سایت جدید انجام و مجوز آن صادر شده و اکنون در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار احداث این سایت با همکاری اداره کل صمت استان کرمانشاه داده شد، ادامه داد: دو شرکت متقاضی اعلام آمادگی و درخواست‌های خود را ارائه داده اند و باید در جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند مطرح شود. در این کارگروه پاکت درخواست متقاضیان باز خواهد شد و در نهایت پس از طی مراحل قانونی سرمایه‌گذار مشخص می‌شود که امیدواریم این کار تا پایان اردیبهشت انجام شود.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه زمان مورد نیاز برای احداث سایت جدید را وابسته به شرایط سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: احداث این سایت نیازمند یکسری تجهیزات پیشرفته است تا آلودگی محیط زیستی ایجاد نشود.

محمودی محل سایت جدید را نیز در مجاورت سایت فعلی دفن پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و یادآور شد: سایت قبلی دیگر ظرفیت پذیرش پسماندهای جدید را ندارد.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار بود سایت فعلی یک سایت موقت برای دفن پساندهای بیمارستانی و برای مدت شش ماه باشد، گفت: با توجه به اینکه ایجاد سایت جدید نزدیک به ۱۰ سال زمان برده، این سایت(سایت فعلی) بسیار بیشتر از ظرفیتی که داشت مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته محمودی، در حال حاضر روزانه حدود هشت تا ۱۰ تن پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان