Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@09:49:41 GMT

مردم تحمل می کنند اگر...

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۲۷۵

مردم تحمل می کنند اگر...

امروز که  جامعه  با مسائل و مشکلات مختلف اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی روبه رو است جدی گرفتن مطالبات و دغدغه های  مردم با توجه به اهداف دشمنان خارجی با اهمیت تر از همیشه باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد.

معمولا مردم در برخورد با مشکلات و گرفتاری ها بر اساس فرمول و تجربیات خود قضاوت می کنند.وقتی می بینند که مشکلات کمتر نشده که هیچ بلکه افزایش هم پیدا کرده و حتی پیچیده تر هم شده از بهبود اوضاع در آینده نا امید می شوند و با نگاه کردن به صلاحیت و ظرفیت های مدیریتی کشور اعتماد خود به نظام اداری را نیز از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نا امیدی که در صورت نداشتن برنامه و اراده جدی برای حل مشکلات مردم با بی اعتمادی،کاهش سرمایه اجتماعی و  بی میلی در مشارکت اجتماعی و چه بسا اقدامات تند هم همراه می شود زنگ خطری برای مسئولین و سیاست گذاران کشور است که فراموش نکنند اگر چاره جویی های خود را بر مبنای سیاست های تریبونی و تبلیغاتی و نه واقعی و اساسی قرار داده اند در اشتباهند.

مردم احساس می کنند مسئولین به جای چاره جویی عاقلانه برای مشکلات کشور سرگرم دغدغه ها و اهداف سیاسی و جناحی خود هستند تا زمان انتخاباتی دیگر برسد و همین مردم که زخم بی اعتمادی در ذهن و باور آنها نشسته است بار دیگر مطالبات و زندگی شان وِرد زبان مسئولان فعلی و بعدی شود و پس از آن به جای رفع گرفتاری هایشان به تحمل و وعده های دور و دراز دعوت شوند که ما برای مشکلات کشور برنامه داریم جامعه اگر همراهی( بخوانید تحمل ) کند  از این مشکلات هم عبور می کنیم .

جامعه تحمل می کند همانطور که تا الان کرده است اما دعوت به تحمل زمانی اثر بخش است که صداقت و توانایی گویندگان آن برای مردم قابل باور باشد.باور نکردن مردم و کاهش اعتماد مردم با شیب تند تر، از نقشه های خارجی برای زمین گیر کردن ایران خطر ناک تر و مهلک تر است و البته راه حل برطرف کردن این بی اعتمادی ها خیلی هم پیچیده نیست.

ارتباط مستمر و نزدیک مسئولان و مردم ،پایین آمدن از پشت تریبون ها و میز های مصاحبه و ورود به عرصه عمل و میدان تلاش بیشتر و با برنامه تر ،مبارزه جدی با فساد در نظام اداری و مدیریتی کشور می تواند اعتماد رفته را به جوی بازگرداند و مردم را به این باور برساند مسئولان نه فقط در آمار و ارقام بلکه با گوشت و پوست خود مشکلاتشان را لمس می کنند و خواب از چشمان آنها گرفته شده که هر روز و هر ماه و هر سال اقلا بخش کوچکی از گرفتاری های آنها را حل کرده اند.در بحث فساد این مسئله جدی تر است.

در جامعه اسلامی شاخص مردم برای مبارزه با فساد ،سیره حکومت حضرت علی است که با بیانی رسا و قاطعانه در نامه ۵۳ به مالک اشتر  در برخورد با کارگزار خائن دستور می دهد که اگر یکی از آنها دست به خیانت زد و گزارش بازرسان تو هم آن خیانت را تایید کرد به همین مقدار گواهی قناعت کرده او را تازیانه بزن ،آنچه که از اموال در اختیار دارد از او باز پس گیر ،او را خوار دار و خیانت کار بشمار و قلاده بدنامی بر گردنش بیفکن.جمهوری اسلامی نیز برای نیکنامی تاریخی ،چاره ای جز پیمودن راه امام علی (ع )ندارد و برخورد شدید و بی تعارف با مسئولان مجرم یکی از مولفه های سنجش میزان قرابت جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین (ع) است.این یک آزمون تاریخی و قضاوت ساز است.

1717

کد خبر 1289376

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تحریم اقتصادی دولت دوازدهم ایالات متحده آمریکا نفتکش باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ ایران و آمریکا باشگاه استقلال خودرو لیگ برتر نوزدهم ایران و انگلیس سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تأخیر در صدور پروانه ساختمانی تا شش ماه موجب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود، گفت: با تاخیر در صدور پروانه، سرمایه‌ای که قرار است از مردم گرفته شود، قفل است و نتایج موثری به‌دنبال ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با بیان اینکه تأخیر در صدور پروانه تا شش ماه موجب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود، اظهار کرد: شهرداران مناطق در این خصوص باید به‌صورت ویژه اقدام کنند و هر ماه روند اصلاح صدور پروانه را در منطقه فعالیت خود گزارش دهند.

وی افزود: با تأخیر در صدور پروانه، سرمایه‌ای که قرار است از مردم گرفته شود، قفل است و نتایج مؤثری به‌دنبال ندارد.

کد خبر 750788

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران