Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@10:00:10 GMT

پیش بینی وزش باد شدید در زابل و کرمان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۱۷۹

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: طی سه روز آینده در ساعت‌های بعد از ظهر در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه و جنوب استان فارس رشد ابر را خواهیم داشت که رگبار پراکنده نیز در این مناطق رخ می‌ده

وی با بیان اینکه در سایر مناطق کشور طی سه روز آینده آسمان صاف خواهد بود، افزود: جوی پایدار برای اکثر مناطق کشور پیش بینی می‌شود و وقوع پدیده خاصی مورد انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی با تاکید بر اینکه طی سه روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان به ویژه در شمال این استان منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی شده که در برخی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود، تصریح کرد: در مناطق شرقی استان کرمان هم طی سه روز آینده این وضعیت مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه تهران امروز از نظر شرایط جوی آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت، گفت: حداکثر دما برای امروز ۳۶ درجه و حداقل دمای فردا ۲۲ پیش بینی شده و انتظار کاهش نسبی دما را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور یاد آور شد: شهرکرد با دمای ۸ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۶ درجه گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EjY برچسب ها: سازمان هواشناسی ، گرمای هوا ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازمان هواشناسی گرمای هوا بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیش بینی جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۶ و ٧ اردیبهشت) اظهار کرد: طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پروازهای تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روزهای گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی ، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیرهای مستعد بهمن اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر نواحی مرتفع کشور با توجه به افزایش دمای روزانه، احتمال ریزش سنگ و در مناطق مستعد وقوع بهمن‌های بهاره وجود دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی شمال غرب و البرز طی ساعات اولیه صبح احتمال وقوع مه و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد بنابراین جهت اجتناب از انحراف از مسیر تا رقیق شدن مه از پیمایش پرهیز شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روزها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899362

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان