Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@08:28:34 GMT

امشب؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۱۹۴

امشب؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

خبرگزاری میزان- مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فرصت انتخاب رشته در کنکور ۹۸ تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۶ مرداد ادامه دارد و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود. تاریخ انتشار: 09:59 - 26 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۱۱۰

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: به منظور ارائه تسهیلات لازم برای داوطلبانی که بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه سراسری مجاز به انتخاب رشته هستند و تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده اند و با توجه به انتشار سری دوم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته تا امروز ۲۶ مردادماه تمدید شد و ایم مهتل قابل تمدید نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی خاطرنشان کرد: سری دوم اصلاحات و رشته‌های جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۹۸ عصر امروز پنجشنبه ۲۴ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی افزود: داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده اند می‌توانند با توجه اصلاحات جدید انتخاب رشته خود را انجام دهند و همچنین داوطلبانی که پیش از این نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تا ۲۶ مردادماه ویرایش کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر مجاز به انتخاب رشته،تا ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۶ مرداد ۹۸ تعداد ----------- درصد داوطلبان مجاز، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

توکلی اظهار داشت: داوطلبان تا ۱۵۰ کدرشته می‌توانند در فرم انتخاب رشته خود انتخاب کنند و همچنین برای انتخاب رشته خود به اصلاحاتی که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است توجه کنند. داوطلب پس از تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور ۹۸ یک شماره ۱۵ رقمی به عنوان رسید دریافت می‌کند که لازم است آن را نزد خود نگهداری کند.

آزمون سراسری سال ۹۸ در روز‌های ۱۳ و ۱۴ تیرماه با حضور بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب برگزار شد و پس از انتشار کارنامه در ۱۵ مردادماه بیش از ۸۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین توکلی سازمان سنجش داوطبان انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند