Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@17:12:45 GMT

شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۲۷۳

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: طی سه روز آینده در ساعت‌های بعد از ظهر در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه و جنوب استان فارس رشد ابر را خواهیم داشت که رگبار پراکنده نیز در این مناطق رخ می‌دهد.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه در سایر مناطق کشور طی سه روز آینده آسمان صاف خواهد بود، افزود: جوی پایدار برای اکثر مناطق کشور پیش بینی می‌شود و وقوع پدیده خاصی مورد انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی با تاکید بر اینکه طی سه روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان به ویژه در شمال این استان منطقه زابل وزش باد شدید پیش بینی شده که در برخی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود، تصریح کرد: در مناطق شرقی استان کرمان هم طی سه روز آینده این وضعیت مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه تهران امروز از نظر شرایط جوی آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت، گفت: حداکثر دما برای امروز ۳۶ درجه و حداقل دمای فردا ۲۲ پیش بینی شده و انتظار کاهش نسبی دما را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور یاد آور شد: شهرکرد با دمای ۸ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۶ درجه گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هواشناسی رگبار بارش باران هواشناسی رفیعی رگبار پراکنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد