Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-28@20:22:33 GMT

ریزه‌کاری‌های جوان‌گرایی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۵۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت: 

گفتمان جوان‌گرایی در ایران جان گرفته و تغییرات در مدیران ارشد و میانی که دارای چنین صبغه‌ای باشند، به یک مطالبه فراگیر بدل شده است؛ اما مانند هر امر مطلوب دیگری، افراط و تفریط در جوان‌گرایی می‌تواند موجبات تضعیف این راهبرد کلان و خطیر را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده انتقادها در این میان، مقایسه وضع کنونی مدیران با ۴۰سال قبل است که چگونه بوده که در ابتدای انقلاب مصادر مهمی نظیر فرماندهی سپاه پاسداران یا خطبای ائمه جمعه به جوانان سپرده می‌شد و اکنون این روند با کندی روبه‌روست.

بدون هیچ طعنه‌زنی‌ای، فقدان حافظه تاریخی از مهم‌ترین آسیب‌های امروز جامعه ماست که فقط برش‌هایی از گذشته در آن بازنمایی می‌شود که تحلیل‌های موردنظر را تأیید کند؛ حال آنکه در همان مقطع ابتدایی انقلاب، مثلا فرماندهان ارتش هیچ‌یک از ویژگی جوانی (به معنای سن) برخوردار نبودند و حتی دو خطیب اول نماز جمعه تهران هم در ردیف سن‌وسال‌دارها قرار داشتند.

این گزاره‌ها نشان می‌دهد که در اجرای سیاست جوان‌گرایی، ریزه‌کاری‌های بسیاری وجود دارد که فقط تمرکز بر شاخص سنی جمعیت‌شناسانه برای آن مطلوبیت ندارد و همچنان‌که در مانیفست گام دوم تدارک شده، پیوندی است میان گذشته، حال و آینده که طبعاً جوانان محور تحرک آن هستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: موضوع استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که می‌تواند در جهت حل مشکلات جوانان تاثیر گذار باشد.

ستوده نژاد افزود: تلاش‌ها و اقدامات شما در کم کردن اسیب‌های جامعه بسیار ارزشمند است، اما شاید هیچ گاه به دید مردم نیاید، اما قطعا در اینده نزدیک تاثیر خود را خواهد گذاشت لذا همه وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، چون آینده یک جوان و یک جامعه در گرو این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۱ مرکز مشاوره در تبریز فعالیت دارند و در شهرستان‌ها هم این مراکز فعال هستند.

همچنین مسئولان مراکز مشاوره استان هم مشکلات خود را بیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است