Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در صحن علنی امروز شنبه در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری خطاب به لاریجانی رئیس مجلس، گفت: مطابق اصل نود قانون اساسی هر شخصی که نسبت به عملکرد قوه قضاییه، مجلس و قوه مجریه شکایتی داشته باشد می‌تواند آن را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند، مجلس هم موظف است به آن رسیدگی کرده و پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی‌نیا با بیان اینکه این اصل بهترین مرجع برای رسیدگی طرز کار قوا در مجلس است، بیان کرد: اکنون کمیسیون اصل نود به کمیسیونی تبدیل شد که شکایت ادارات، شورا‌ها و ... رسیدگی می‌کند که این موضوع خلاف قانون اساسی است.

آقای علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، اظهار کرد: استدلال برخی افراد درباره اینکه مطابق اصل نود مجلس باید درباره نحوه کار قوا تصمیم‌گیری کرده و نیازی به دخالت کمیسیون‌ها نیست، نادرست است اگرچه در بسیاری از مواد قانون اساسی آمده که مجلس باید درباره موضوعات مختلف تصمیم‌گیری کند، اما منظور این است که کمیسیون باید موضوع را بررسی و نتیجه را در جلسه علنی به رای بگذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه کمیسیون اصل نود بررسی طرز کار مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه است و نباید این کمیسیون در امور جزئی دخالت کند بیان کرد: پیش از این هیئت رئیسه یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست کمیسیون اصل نود معرفی می‌کرد و نمایندگان هم به او رأی می‌دادند، در این روش انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود نیازمند اکثریت مطلق آرا بود در حالی که بر اساس ماده ۹ اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس دو نفر باید از سوی هیئت رئیسه معرفی شوند که در این شرایط رئیس کمیسیون با اکثریت نسبی آرا انتخاب می‌شود.

در انتها حذف این ماده و تصویب آن مورد موافقت قرار نگرفت و به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس برای اصلاح ارجاع شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد