Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمحمد زاهدی  روز شنبه در سومین کمیسیون مدیریت اجرایی راه های استان که با حضور رییس پلیس راه کشور برگزار شد، با اشاره به حجم ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج، تصریح کرد: اگرچه با پایان عملیات ۲ خطه شدن خط آهن قزوین - تهران بخشی از ترافیک این محور از جاده به ریل منتقل می شود اما لزوم ادامه مترو هشتگرد به قزوین با توجه به حجم بالای سفرها، در این استان ضروری به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه بیشتر تردد وسایل نقلیه در این استان جنبه گردشگری و توریستی داشته و اینکه متاسفانه در مقصد گردشگری کشور ما همیشه یک مبدا و یک مقصد در سفر لحاظ می شود، مسافران هیچ بهره ای از مواهب خدادادی بین راه نمی برند و همین مساله احتمال بروز تصادف به دلیل خستگی رانندگان را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: امروزه ما در باریک ترین و پرپیچ و خم ترین جاده های کشور در حالی شاهد وقوع تصادفات و تلفات جاده ای هستیم که با وجود جاده های خطرناک تر از ما در سایر کشورها، هیچ حادثه ای در آنها به وقوع نمی پیوندد و علت آن نیز اجتناب در رسیدن فوری به مقصد و همچنین بازدید از نقاط مختلف در طول سفر از سوی مسافران است.
استاندار قزوین ادامه داد: زمانی عوامل پلیس راه با کمین در طول راه های ارتباطی اقدام به اعمال قانون برای متخلفان رانندگی می کردند در حالی که این عمل علاوه بر عصبانیت رانندگان، آنان را وادار به تخلفات رانندگی بیشتر در طول سفر می کرد.
زاهدی یادآور شد: اگرچه رفع بخشی از مشکلات جاده ای برعهده دستگاه های ذیربطی است که باید با اعتبارات داخلی و ملی نسبت به آن اقدام کنند اما بخش دیگری از مشکلات پلیس از جمله تامین خودروهای مناسب به علت محدودیت های مالی و قانونی استانی، باید از سوی مرکز مرتفع شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تعامل خوب بین دستگاهی در این استان طی سال های گذشته باعث شده تا علاوه بر رسیدگی به مشکلات حمل و نقل و ترافیکی، شاهد کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی پلیس راه ایرنا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد