Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:38:08 GMT

بازدهی آیفکس 56 درصد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۲۲۵۳

بازدهی آیفکس 56 درصد شد

خبرگزاری آریا - بر اساس آمار اعلام شده از سوی فرابورس، بازدهی آیفکس از آغاز سال جاری تاکنون به 56 درصد رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرابورس در هفته منتهی به 25 مردادماه شاهد گشایش نماد خود در بازار اول بود که در جریان این گشایش نماد هر ‏سهم «فرابورس» 13 هزار ریال قیمت خورد و در عین حال، پنجمین عرضه اولیه فرابورس در سال 98 با عرضه 15 درصد از سهام ‏شرکت پخش هجرت و شکسته شدن رکورد مشارکت در عرضه‌های اولیه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشد 15 درصدی حجم دادوستدها
بر اساس این گزارش، به موازات گشایش نماد فرابورس و عرضه اولیه پخش هجرت در هفته جاری، ‏معامله‌گران بیش از 8 میلیون ورقه بهادار را به ارزش افزون بر 41 هزار و 500 میلیارد ریال طی 4 روز کاری دست به دست ‏کردند که با وجود کاهش یک روز کاری نسبت به هفته گذشته، حجم دادوستدها 15 درصد افزایش یافت اما ارزش مبادلات با 12 ‏درصد افت روبه‌رو شد. ‏
وضعیت بازار اول و دوم
همچنین بازار اول با میزبانی از نقل ‌وانتقال 611 میلیون سهم به ارزش افزون بر 3000 میلیارد ریال و رشد 17 و 25 درصدی حجم و ‏ارزش معاملاتی، عملکرد مثبتی داشت. از سوی دیگر در بازار دوم فرابورس دو هزار و 450 میلیون سهم به ارزش بیش از 12 ‏هزار و 500 میلیارد ریال دست به دست شد. ‏
افزایش 189 درصدی رشد شرکت‌های کوچک و متوسط
همچنین بازار شرکت‌های کوچک و متوسط طی هفته‌ای که گذشت رشد 189 درصدی حجم و ارزش مبادلاتی را نسبت به هفته قبل به ‏ثبت رساند و شاهد مبادله 9 میلیون سهم به ارزش 20 میلیارد ریال بود. ‏
رشد معاملات بازار پایه
ادامه مبادلات سهام در بازار پایه به جابه‌جایی 4 هزار و 939 میلیون سهم به ارزش افزون بر 16 میلیارد ریال منتهی شد که از ‏رشد 4 و 28 درصدی حجم و ارزش مبادلات در این بازار حکایت دارد. ‏ از سوی دیگر معامله‌گران اوراق در تابلو بدهی 10 میلیون ورقه بهادار را به ارزش نزدیک به 8 هزار میلیارد ریال تغییر مالکیت دادند. همچنین ‌‏77 میلیون ورقه ‏ETF‏ به ارزش افزون بر یک هزار و 300 میلیارد ریال در تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله جابه‌جا ‏شد. ‏
خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن در هفته منتهی به 25 مردادماه 270 هزار ورقه تسه را دادوستد کردند که ارزش ‏این مبادلات به 123 میلیارد ریال رسید. ‏ در مجموع در بازار ابزارهای نوین مالی معامله 87 میلیون ورقه به ارزش بیش از 9 هزار و 450 میلیارد ریال به ثبت رسید. ‏
پذیرش 5 «اخزا» در بازار ابزارهای نوین مالی
در آخرین روز کاری هفته گذشته اطلاعیه پذیرش اسناد خزانه اسلامی در نمادهای «اخزا 801، 802، 803، 811 و814» به ارزش مجموعا 95 هزار میلیارد ریال در بازار ‏ابزارهای نوین مالی فرابورس منتشر شد. ‏
ناشر این اوراق وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت بوده و موضوع انتشار این سری اسناد خزانه اسلامی ‏پذیرش‌شده، تسویه بدهی‌های بندهای «ب»، «ه» و «ف» تبصره 5 قانون بودجه سال 1398 کل کشور است‎.‎
تاریخ انتشار تمامی این پنج نماد اخزا 13 خردادماه سال 1398 است اما سررسیدهای متفاوت دارند. اوراق اخزا 801 دارای سررسید سیزده ماهه بوده و در 23 تیرماه سال ‌‏1399 سررسید خواهد شد‎.‏ اسناد خزانه اسلامی با نماد اخزا802 سررسید چهارده ماهه دارد و در 30 تیرماه سال 99 شاهد ‏سررسید شدن این دسته از اخزا خواهیم بود‎.‎اسناد خزانه اسلامی در نماد 803 نیز در مردادماه 99 سررسید می‌شود اما دو اخزای 811 و 814 به ترتیب در دی‌ماه 1400 و خردادماه 1401 سررسید خواهند شد.
درج دو شرکت جدید
بیست‌ودوم و بیست‌وسوم مردادماه شاهد درج دو شرکت در بازارهای پایه و دوم فرابورس بودیم. شرکت پتروشیمی آبادان که در ‏گروه محصولات شیمیایی و زیرگروه تولید پلاستیک اولیه و لاستیک ترکیبی قرار دارد با نماد «شپترو» در تابلو ج بازار پایه درج ‏شد. ‏
همچنین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که سهام آن در حال حاضر در تابلو الف بازار پایه معامله ‏می‌شود، طی این هفته به عنوان دویستمین نماد معاملاتی و یکصد وهفدمین شرکت در بازار دوم فرابورس در فهرست نرخ‌های ‏فرابورس درج شد. ‏
رشد 3 درصدی شاخص
در نهایت بررسی عملکرد شاخص کل فرابورس در هفته منتهی به 25 مردادماه نشان می‌دهد که این نماگر رشد 3 درصدی معادل 99 واحدی را از آغاز این هفته به ثبت رسانده و در ارتفاع 3517 واحدی قرار گرفته است. بازدهی آیفکس از آغاز سال نیز تا کنون 56 درصد است.
جزییات معاملات هفته سوم مرداد 98 فرابورس

-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار خبر داد و گفت: برخی به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده دست به تخلف می‌زنند و سلیقه‌ای عمل می کنند.

به گزارش مشرق، «رضا کنگری» درباره وضعیت بازار مواد غذایی، افزود: در پی تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده کالاهایی همچون چای و حبوبات و ماکارونی برخی واردکنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و کسبه دست به تخلفاتی می‌زنند که باعث به هم ریختگی بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: پیش از این مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی یک درصد و سایر کالاهای مواد غذایی ۹ درصد بوده است که اکنون برخی کالاها از ۹ درصد به ۱۰ درصد و برخی از یک درصد به ۱۰ درصد تغییر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اخیراً مالیات ارزش افزوده چای از یک درصد به ۱۰ درصد تغییر کرده، بنابراین در این کالا شاهد افزایش قیمت خواهیم شد؛ زیرا علاوه بر تغییر نرخ ارزش افزوده با تورم سال جدید نیز روبرو هستیم.

کنگری با بیان اینکه چای محصول پرمصرف در سبد خانوار ایرانی است گفت: با وجود تغییر قیمت چای، این محصول به‌وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: در بازار شکر نیز برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوری که تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالاهای اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند تا جایی که قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزارتومان نیز رسید.

وی از آرامش در بازار برنج خبر داد و بیان کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر به ۷۰ هزارتومان و شیرودی به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

کنگری درباره قیمت حبوبات نیز گفت: همچنان حبوبات در بازار بلاتکلیف است؛ زیرا برخی تجار حبوبات را با نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی وارد می‌کنند و در سامانه جامع تجارت با نرخ کیلویی ۵۲ هزار تومان به ثبت می‌رساند، اما در نهایت با نرخ کیلویی ۷۷ هزارتومان به شکل غیررسمی در بازار عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: اکنون لوبیا چیتی با قیمت ۵۲ هزار تومان در سامانه جامع تجارت توسط تجار ثبت می‌شود، اما با نرخ ۷۷ هزار تومان به بنکداری و در بازار مصرف ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین هر کیلوگرم عدس نیز با قیمت ۴۹ هزار تومان ثبت می‌شود به بنکداران ۶۹ هزار تومان فروخته می‌شود و در بازار کیلویی ۹۰ هزار تومان است.

وی بر این باور است که حبوبات با ارز دولتی تامین و وارد می‌شود؛ اما در نهایت با سندسازی با نرخ‌های بالا در بازار به فروش می‌رسد که تخلف است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود