Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به سفر خود به این استان و حضور در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان بیان کرد: در این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه مبل و منبت وجود دارد که باید مسئولان برای توسعه صادرات این صنعت اهتمام بیشتری داشته داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دو شهرستان ملایر و تویسرکان از قطب های گردو و انگور کشور هستند، تصریح کرد: باید با نگاه ویژه تری برای صنعتی کردن این محصولات اقدام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهم برنامه ها و اولویت های این وزارتخانه در سال رونق تولید، افزود: هفت محور برنامه های وزارت صمت، تدوین و ابلاغ شده است که در راستای این محورها برای توسعه استان می توان قدم های خوبی برداشت.

رحمانی، فعال سازی معادن کوچک مقیاس به خصوص در حوزه فلزات را از دیگر برنامه های امسال این وزارتخانه دانست و گفت: استان همدان از این ظرفیت می تواند به صورت ویژه ای بهره مند شود.

او با بیان اینکه راه نجات اقتصادی توجه به فناوری های نوین و استارت آپ‌ها است، تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین بار نمایشگاه توانمندی‌های ساخت داخل و رونق تولید را برگزار کردیم که با دیگر نمایشگاه‌ها متفاوت بوده است و با استقبال خوبی نیز مواجه شد که نشانگر این است که نهضت ساخت داخل با قدرت و قوت در حال شکل گیری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود نوین سازی نظام بازرگانی و تکمیل سامانه ها از توزیع تا مصرف را از دیگر برنامه های وزارتخانه دانست و بیان کرد: در حال حاضر 538 هزار انبار را شناسایی کردیم که در سامانه جامع انبارها قرار گرفته است، آمار تمام قطعات و اجناس نیز به روز است و کمک می کند تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای مدیریت توزیع داشته باشیم.

او با یادآوری شرایط سخت تحمیلی دشمن بر اقتصاد کشور، اضافه کرد: باید این نوید را داد که علیرغم همین شرایط سختی که دشمن برای ما به وجود آورد، اما خوشبختانه افزایش درخواست سرمایه گذاری برای ورود به تولید داشته ایم که این نشانگر جاری بودن روحیه امید، کار و تلاش در کشور و شکست نقشه‌های دشمن است.

گفتنی است، جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان امروز شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین استانی برگزار شد.

رضا رحمانی در این جلسه از استاندار همدان برای تدوین سند توسعه این استان که با چشم انداز خوبی نوشته شده است، تشکر و از اصناف و تولیدکنندگان همدانی که در این شرایط سخت همواره همراه مردم و مسئولین بوده اند و نگذاشتند حتی یک واحد تولیدی نیز تعطیل نشود، قدردانی کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری صنعت صنعت معدن و تجارت فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان افزود: با توجه به اهمیت نقش استان خوزستان در تامین امنیت غذایی کشور، با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در استان و نظارت استاندار و معاونین، عملیات انتقال گندم از مراکز روباز به سیلو‌ها در دستور کارقرار گرفت.

وی ادامه داد: و به منظور صیانت از دسترنج گندمکاران خوزستان با فعالیت شبانه روزی تمام نیرو‌ها اعم از کارکنان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و اداره کل تعاون روستایی خوزستان با چادر کشی و محافظت اصولی هیچ گونه خسارتی به گندم‌های موجود در مراکز رو باز وارد نگردید.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد:  از ابتدای فصل خرید گندم از  ۲۰ فروردین تا کنون بیش از ۸۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.
جهان نژادیان گفت:  از این میزان بیش از ۶۵۰ هزار تن در مراکز نگهداری روباز خریداری شده بود و در راستای انتقال این حجم از گندم به مراکز ذخیره سازی استاندارد شاهد یکی از بزرگترین و حساس‌ترین عملیات‌های لجستیکی کشور بودیم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از این مراکز به کارخانجات آرد و سیلو‌های ذخیره سازی استان همچنین مطابق برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌های دیگر کشور انتقال داده شد.
وی ادامه  داد: در حال حاضر موجودی گندم مراکز روباز کمتر از ۲۵ هزار تن گندم می‌باشد که همین میزان هم قطعا امروز پایان موجودی گندم در مراکز روباز استان خواهد بود..

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه