Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:02:15 GMT

قضاوت یک روبات در دادگاه اینترنتی پکن

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۲۲۲

قضاوت یک روبات در دادگاه اینترنتی پکن

یک دادگاه اینترنتی در پکن برای اولین بار در جهان، کار قضاوت پرونده هایش را به یک روبات سپرد. بیتا میرعظیمی

این قاضی روباتیک در یک مرکز خدمات دادرسی آنلاین مشغول به کار شده و به کمک هوش مصنوعی کار بررسی پرونده ها را برعهده گرفته است. تمامی مشخصات ظاهری این روبات از یک قاضی زن در یکی از دادگاه ها الگوبرداری شده و همانند یک انسان واقعی دارای صورت، صدا و دست و پا طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با رونمایی این روبات روباتیک برخی از نظریه پردازان توطئه اعلام کردند:" آخر الزمان هوش مصنوعی فرا رسیده است؛ حال باید دنیا به آرای روبات ها احترام بگذارد".

در همین ارتباط دادگاه اینترنتی و آنلاین پکن با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد: این قاضی روباتیک که توانایی هایش مبتنی بر فناوری، هوشمند سازی و تصویر سازی گفتار و کلمات است ، تنها برای اتمام "کار اصلی و تکراری" مورد استفاده قرار می گیرد. بدین گونه که این فناوری آرای قضات دیگر را در آخرین مرحله از دادرسی مورد واکاوی قرار داده و نظر خود را اعلام می کند.

  در حال حاضر دادگاه اینترنتی پکن قصد دارد فناوریهای نوین را برای ارائه خدمات عمومی موثرتر و گسترده تر به کار گیرد. به گفته" ژانگ ون" رییس دادگاه ، ادغام هوش مصنوعی و رایانش ابری با سیستم خدمات دادخواهی، این امکان را برای مردم فراهم می کند تا از مزایای نوآوری های فناورانه در چین استفاده بهینه تری کرده و خدمات باکیفیت تر و دقیق تری را دریافت کنند.

گفتنی است اوایل سال جاری میلادی، هوش مصنوعی در یکی از دادگاه های بین المللی شانگهای مورد استفاده قرار گرفت. هوش مصنوعی در این دادگاه بنا به درخواست قاضی یا دادستان عمومی یا وکیل مدافع،  تمامی مدارک مربوط به آن موضوع را بلافاصله اماده کرده و بر یک صفحه نمایش ظاهر می کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد

سرهنگ عبدالعلی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بررسی عوامل انتظامی با خبر شدیم یک راننده تاکسی اینترنتی به شهروندانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند خدمات رایگان ارائه می‌کند و آنها را بدون اخذ کرایه به مقصد می‌رساند که با توجه به همکاری ایشان در تشویق افراد جامعه به رعایت حجاب و عفاف توسط عوامل انتظامی از ایشان دعوت به عمل آمد و مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه طرح نور، ضامن صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی است، گفت: اجرای این طرح نیاز به مشارکت همگانی مردم عزیز دارد تا با عوامل انتظامی همگام و همسو باشند و با روشنفکری آگاهانه قوانین جامعه ایران اسلامی را رعایت کنند.

وی افزود: اجرای طرح نور تاکنون رضایت عمومی را به دنبال داشته است و بر اساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر مأموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت.

تشویق بانوان به رعایت حجاب

«رشید رستم پی» راننده تاکسی اینترنتی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر هدف از این اقدام را تشویق بانوان به رعایت حجاب و ترویج این فرهنگ اعلام کرد و گفت: ضمن خدمت رایگان به مسافرانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند به مسافرانی که به نوعی حجاب و پوشش مناسب ندارند نیز تذکر لسانی می‌دهم تا سهمی در راستای نهادینه سازی این فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشم.

کد خبر 6088432

دیگر خبرها

  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • عذرخواهی تتلو در دادگاه/ یک بازیگر زن تحریکم کرد آهنگ درست کنم
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود