Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین اجتماع مسئولان مساجد و ائمه جماعات در استان فردا (۲۷ مرداد) برگزار می شود، گفت: در این مراسم به بررسی مدل احیای امامت و راه تحقق اهداف مساجد خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «روح الله نوری» امروز (26 مرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبریک ولادت امام هادی علیه السلام اظهار داشت: امام هادی علیه السلام مبین و تبیین کننده جریان حقیقی امامت و بسترساز غیبت حضرت ولی عصر(عج) هستند و امیدواریم تابعین خوبی برای این امام عزیز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مسجد، زمین تحقق آرمان های امام راحل است، گفت: تقارن دهه امامت و ولایت با هفته جهانی مسجد بسیار معنادار است؛ مساجد هر چند در سخت افزار خود ضعیف هستند اما با همه این ضعف ها اگر روح حقیقی مساجد یعنی امامت احیا شود ما بندگی را خواهیم دید.

 

وی با توجه به اینکه امروز اگر امنیت قضایی را نمی بینیم به این علت است که بندگی و عبودیت را نمی بینیم و مسجد طراز اسلامی شکل نگرفته است، افزود: اگر مسجد به خانه حقیقی مردم تبدیل شود و حقیقت مردم پیرامون امام شکل بگیرد قطعا این خانه برکت و هدایت را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه از مسجد الحرام در قرآن کریم به عنوان مسجد طراز نام برده می شود، ادامه داد: اما متاسفانه از این مسجد امروز امنیت قضایی بلند نمی شود و می بینیم که کودکان یمنی در ناامنی روانی هستند و همه مسلمانان از آن خانه نگرانی دارند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مساجد ایران بعد از انقلاب دچار یک حیات طیبه شدند، گفت: ضعف های بسیاری برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی داریم و در مرکز رسیدگی به امور مساجد برنامه ها را حول تحقق مسجد طراز اسلامی و گفتمان انقلاب چیده ایم.

 

وی در ادامه بیان کرد: سند تحولی تهیه کرده ایم که امسال ابلاغ شد و غیر از آن مطالعاتی با مجموعه نخبگان و ائمه جماعات داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که در مرحله دولت سازی مساجد باید متفاوت عمل کنند چرا که مساجد در تثبیت انقلاب بسیار تاثیر داشتند.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه در مسیر کلی انقلاب مساجد می توانند با احیای مدل امامت نقش محوری داشته باشند، گفت: اگر کثرت های مسجد را به وحدت برسانیم قطعا انرژی مساجد افزایش پیدا خواهد کرد و امروز در مساجد کثرت هایی داریم که به وحدت نرسیده اند و توان ها و انرژی هایی داریم که یک جا نشده اند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با توجه به اینکه توانمندسازی و آموزش بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: ما حرکت رو به جلو تاکنون داشته ایم و با اینکه کند بوده اما هیچ گاه متوقف نشده است و امیدواریم در این توانمندسازی بسیار خوب عمل کنیم و پرداختن به موضوعات ترمیم و شاخص گذاری مدیرت مسجد انجام شود بسیار کمک کننده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار شوراهای مساجد را تشکیل دادیم، گفت: فردا اولین اجتماع مسئولان مرتبط با مساجد و ائمه جماعات در استان را خواهیم داشت که حول محور مسجد جمع خواهند شد و به بررسی مدل احیای امامت و راه تحقق اهداف مساجد خواهیم پرداخت.

 

حجت الاسلام نوری در پایان با اشاره به اینکه در مسیر بیداری اسلامی کارهای بسیاری انجام داده ایم، افزود: اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری در پیش داریم و سخت ترین کار مسجد در این جا قرار دارد و برای تربیت نیروهای انقلابی به ائمه جماعات و مدیران انقلابی نیازمند هستیم.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل نماز جمعه گلپایگان خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه شبستان یزد روزنامه ها بیرجند عید غدیر مسجدالحرام مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403، از ساعت 10 صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام برای بیست‌و‌چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پورکاوه و کربلایی محمدحسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

تشییع پیکر مطهر شهید گمنام،  فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هیئت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موارد دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود.

در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان