Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:18:23 GMT

عراق از نقش مثبت در جریان حل موضوع نفتکش گریس ۱ خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۴۰۴۶

عراق از نقش مثبت در جریان حل موضوع نفتکش گریس ۱ خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالحسین الهنین مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد که بغداد نقش مثبتی در حل بحران نفتکش گریس۱ که در توقیف مقامات جبل طارق بود، ایفا کرده است.

وی اعلام کرد: نفتکش گریس۱ آماده دریانوردی به سمت دریای مدیترانه با پرچم ایران و با نام آدریا دریا است. عراق بازیگر اصلی در حل این بحران بود زیرا عراق دوست همه است و این سبب شده است که عامل موازنه مثبت مورد اعتماد در روابط بین الملل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع از محورهای بررسی میان نخست وزیر عراق و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جریان دیدار عادل عبدالمهدی به تهران بود.

گفتنی است که خبرنگار رویترز  گزارش داد که شاهد این بوده است که نفتکش ایرانی گریس ۱ که در کشمکش بین ایران و غرب گیر افتاده است، روز جمعه، یک روز پس از آزاد شدن، حرکت خود را آغاز کرده اما لنگرهای آن همچنان در بندر جبل‌الطارق بالا کشیده نشده است. 

رویترز فعلا نتوانسته با مقامات جبل‌الطارق در این رابطه گفتگو کند.  

از سوی دیگر قاضی دادگاه منطقه کلمبیای آمریکا، جسی لیو، ساعاتی پیش حکم مصادره ۲ میلیون بشکه نفت این نفتکش را صادر کرده و جریمه‌ای ۹۹۵ هزار دلاری برای آن تعیین کرده است.

این حکم دادگاه سرنوشت این نفتکش را پیچیده‌تر کرده است و مشخص نیست آیا می‌تواند به زودی دریانوردی خود را آغاز کند یا خیر.

کد خبر 4694585

منبع: مهر

کلیدواژه: نفتکش گریس1 عراق ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عراق ایران عربستان سعودی روسیه کشمیر هندوستان جنگ 2015 یمن دونالد ترامپ ترکیه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان