Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با سرکنسول پاکستان در زاهدان با اشاره به اهمیت روابط ایران و پاکستان گفت: ارتباط دوستانه ۲ کشور همسایه سابقه دیرینه دارد و مردم ایران و پاکستان روابط نزدیک فرهنگی اجتماعی و حتی خویشاوندی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد هادی مرعشی افزود: ۲ کشور اسلامی و همسایه ایران و پاکستان دارای قرابت‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و منافع اقتصادی بسیاری هستند که توسعه روابط مشترک می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی و امنیتی در جنوب شرق ایران و ایالت بلوچستان پاکستان شود.

او ادامه داد: نمی‌توان ۲ استان سیستان و بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان را از هم جدا کرد، زیرا در گذشته‌ها این مناطق یکی بوده و هنوز بسیاری از نسبت‌های خانوادگی پا برجاست.

مرعشی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های راحت و امن دسترسی پاکستان به خاورمیانه و کشور‌های اروپا و آفریقاست که این موضوع یک موقعیت طلایی را برای این استان و کشور همسایه فراهم کرده است.

سرکنسول پاکستان در زاهدان نیز در این دیدار گفت:با توجه به مرز مشترک (بیش از ۹۰۰ کیلومتری) بین دو کشور ایران و پاکستان و فعالیت بازارچه‌های مرزی و ارتباطاتی که بین مردم دو کشور از نظر علائق فرهنگی، اعتقادی، دینی و تاریخی وجود دارد، یقینا ارتقا همکاری‌های اقتصادی و تجاری می‌تواند در پیوند روابط بین ۲ کشور و تقویت آن بسیار موثر باشد.

محمد رفیع تصریح کرد: در مدتی که به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان حضور دارم احساس آرامش بسیار خوبی می‌کنم که این حاصل تعامل و روابط خوب مسئولان این استان است.

جواهرلعل نهرو حدود ۸۰ سال پیش به زاهدان سفر کرده است

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در دیدار با سرکنسول هندوستان در زاهدان اظهار داشت: جواهرلعل نهرو بنیانگذار کشور هندوستان ۸۰ سال پیش به زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و بسیار علاقه‌مند به زبان فارسی بودند.

مرعشی افزود: دو کشور هندوستان و ایران دارای ویژگی‌های مشترکی در ظلم ستیزی علیه بیگانگان هستند به طوری که مهاتما گاندی نماد آزادی‌خواهی در هندوستان و امام خمینی (ره) رهبر بزرگ نهضت آزادی و آزادگی در ایران هستند.

او تاکید کرد: روابط اقتصادی بین ایران و هند و موافقت‌نامه‌های دو و چند جانبه میان این ۲ کشور متضمن منافع برد- برد برای آنان است.

مرعشی با اشاره به اهمیت بندر چابهار گفت: بندر استراتژیک چابهار به عنوان پل ارتباطی میان کشور‌های منطقه بستر مناسبی را برای افزایش مراودات و ارتباط کنسولگری با بخش‌های مختلف استان را فراهم کرده است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راز محبوبیت گاندی در ایران این است که ملت ایران و هندوستان را نزدیک به هم می‌دانست به طوری که جواهرلعل نهرو نخستین نخست وزیر و یار و مشاور سیاسی گاندی در کتاب مشهور کشف هند به صراحت بیان می‌کند که هیچ مردمی نزدیک‌تر از ایرانیان و هندیان به یکدیگر نیستند.

سرکنسول هند در زاهدان نیز در این نشست گفت: دو کشور ایران و هندوستان از ظرفیت بالایی برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، نفتی و کریدور‌های ارتباطی برخوردارند.

جاگات پراتاپ سینگ افزود: ایران و هند از قدیمی‌ترین و اثرگذارترین حوزه‌های تمدنی بشر هستند و در طول تاریخ نقش بسزایی در ارتقا سطح کمی و کیفی تمدن بشری ایفا کرده‌اند.

اوادامه داد: وجود اشتراک‌های اقتصادی و فرهنگی در گذر زمانی چند هزار ساله به این دو کشور قابلیت انعطاف و همکاری در حوزه‌های مشترک متنوعی اعطا کرده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد

 

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: در پی خبری مبنی برتصرف غیر مجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان زاهدان ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، در معیت کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف ۱۵ هزار مترمربع را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد