Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@14:19:00 GMT

 کلیسای کازان، از بنا‌های پربازدید مسکو

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۴۹۹۴

 کلیسای کازان، از بنا‌های پربازدید مسکو

برای دیدن یکی از کلیسا‌های معروف مسکو باید به شمال شرقی میدان سرخ بروید؛ جایی که میتوانید به تماشای کلیسای جامع کازان (Kazan Cathedral) بنشینید و از دیدن رنگ‌های سفید، قرمز و سبز در نمای آن لذت ببرید. کلیسای کازان با اسم کلیسای بانوی ما از کازان (Cathedral of Our Lady of Kazan) هم شناخته میشود و از جمله بنا‌های پربازدید شهر مسکو به شمار میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





تاریخچه کلیسای کازان
کلیسای کازان بین سال‌های ۱۸۰۱ و ۱۸۱۱ ساخته شد. تمام مجموعه آن، به وسیله شخصی به اسم آندره ورونیخین (Andrey Voronikhin) طراحی شده بود تا با یک کلیسای کوچکی دیگری که در اینجا قرار داشت، جایگزین شود. کلیسای کازان بعنوان بنای مشابهی برایبنای بانوی ما کازان ساخته شده است.

  امپراطور پل، خواهان ساخت بنایی شبیه سنت باسیلیکای روم در روسیه شد. این پادشاه، امید داشت که بتواند سنت پترزبورگ را به رم شمال دنیا تبدیل نماید. یک مرکز قدرت دینی که بتواند تصمیم‌های مهم در این زمینه را بگیرد. در همین راستا هم می‌خواست که بنای کلیسای کازان سنت پترزبورگ دقیقا مثل به فوروم رومی در واتیکان باشد. با این وجود، این بنا هم اینک تبدیل به یکی از نماد‌های سنت پترزبورگ شده و خانه‌ای شده تا هنرمندان، معماران و امپراتوری‌ها آثار ارزشمند خود را در اطرافش جانمایی کنند.


پس از سقوط کمونیسم، دوباره بسیاری از بنا‌های دینی در روسیه بازسازی شدند. در این بین به کلیسا‌ها توجه ویژه نشان داده شد و روس‌ها برای احیای کلیسا‌ها از جمله کلیسا کازان روسیه سعی نمودند. در پی این حادثه و تصمیم، فضا‌های بیرونی و داخلی کلیسا کازان سنت پترزبورگ در بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۸ بازآفرینی شد. همچنین انجام اداب و مراسم‌های دینی در این بنا، دوباره از سال ۱۹۹۱ آغاز شد. همچنین مجسمه مشهور بانوی ما کازان در سال ۲۰۰۲ دوباره به بنا برگشت.



کلیسای کازان کجاست؟
کلیسای جامع کازان در خیابان نوسکی، میدان «کازانسکایا» (Kazanskaya) واقع شده و با پیاده شدن در ایستگاه متروی خیابان نوسکی میتوانید به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.     منبع:بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری روسیه مسکو کلیسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903400

دیگر خبرها

  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف
  • آلکنو سرمربی تیم والیبال زنیت شد
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف + عکس
  • ببینید | فیلم پربازدید از پیدا شدن مینی‌بوس دفن‌شده زیر بهمن پس از 4 ماه!