Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره سقوط هواپیمای فوق سبک آموزشی که پنجشنبه هفته گذشته در منطقه ایوانکی اتفاق افتاد، گفت: گزارش اولیه این سانحه منتشر شده اما برای جست‌وجو و یافتن علت دقیق آن، باید منتظر گزارش نهایی و بررسی همه پارامترهای دخیل در آن باشیم.

به گزارش ایسنا، پنجشنبه هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک فروند هواپیمای فوق سبک آموزشی در ایوانکی سمنان سقوط کرده و دو سرنشین آن که یک معلم خلبان و یک دانشجوی خلبانی بود درگذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز رضا جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره انتشار گزارش اولیه بروز این سانحه به ایسنا گفت: در این فرصت کوتاه مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری موفق به تهیه گزارش اولیه سانحه شده و روند بررسی سانحه هواپیمایی آموزشی فوق سبک را بیان کرده است.

وی افزود: توضیحات گزارشات اولیه بیان‌گر نتیجه نهایی بررسی سانحه نیست، بلکه نشان دهنده انجام کارهای کارشناسی اولیه روی سانحه مذکور است. لذا اظهارنظر برای علت دقیق بروز این سانحه منوط به بررسی تمامی پارامترهای دخیل بوده که توسط کارشناسان سازمان در دست اقدام است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دقیقا چه زمانی نتیجه نهایی گزارش این سانحه و دلایل آن منتشر می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توان برای تهیه و انتشار گزارش و نتیجه نهایی به‌روز این سانحه زمان مشخصی را تعیین کرد اما به محض آماده شدن این گزارش، آن را برای تنویر افکار عمومی منتشر خواهیم کرد.

گزارش اولیه سانحه هواپیمای آموزشی در منطقه ایوانکی که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده به شرح ذیل است:

هواپیمای آموزشی فوق سبک از نوع پرنده آزاد (PICA۲-Free Bird) به علامت ثبت ۱۳۹۰ -EP در اجاره شرکت بلند پرواز خاور مستقر در فرودگاه افلاک ایوانکی به سرنشینی معلم خلبان و دانشجو در ساعت۰۷:۱۰ الی ۳۴: ۰۷ بوقت محلی پرواز آموزشی اول خود را انجام داده و فرود آمده است. پس از استراحت و توجیه دانشجو؛ پرواز آموزشی دوم در ساعت ۰۸:۳۰ از باند ۰۹ فرودگاه شروع شده و پس از ۲۰ دقیقه پرواز در ساعت ۰۸:۵۱ دقیقه و حدود ارتفاع پروازی ۲۵۰ پایی از سطح زمین؛ معلم خلبان تصمیم به آموزش شبیه سازی نقص فنی موتور گرفته و پس از بستن موتور هواپیما بمنظور فرود اضطراری در باند ۲۷ به سمت راست گردش کرده و در حین بازگشت به سمت باند در حدود فاصله ۱۰۰ متری از اول باند با زمین برخورد کرده و دچار سانحه می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: قبل از خروج هردو سرنشین هواپیما براثر نشت سوخت، آتش سوزی در لاشه هواپیما حادث شده و موجب از بین رفتن اکثر بدنه هواپیما و فوت هر دو سرنشین آن شده است. بلافاصله خودروی آتش نشانی فرودگاه به محل اعزام و نسبت به اطفای حریق اقدام شده و همزمان پرسنل پلیس آگاهی و هلال احمر و سایر عوامل امدادی به سایت سانحه اعزام و اقدامات مقتضی انجام شده است.

بررسی سانحه براساس آئین نامه بررسی سوانح و حوادث هوائی مصوب هیئت محترم دولت ادامه داشته که جزئیات گزارش بررسی به همراه توصیه های ایمنی لازم متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سانحه هواپیمای آموزشی در ایوانکی سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد

 به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رسانه های اسرائیلی از زخمی شدن بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل در اثر واژگون شدن خودرویش و زخمی شدن او خبر دادند.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بن‌گویر در پی واژگونی خودرو در یک سانحه رانندگی به بیمارستان  عساف هروفیه در نزدیکی تل آویو منتقل شد.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که خودروی ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت ملی در یک سانحه رانندگی در نزدیکی محل وقوع عملیات ضدصهیونیستی در رمله واژگون شد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم اسرائیل نیز گزارش داد: ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی پس از واژگونی خودروی وی در رمله مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد.

براساس گزارش رسانه‌های عبری خودروی بن گویر در مسیر خود برای حضور در محل وقوع عملیات ضدصهیونیستی در رمله، دچار سانحه شد.

شبکه کان نیز گزارش داد، خودروی وزیر ایتامار بن گویر از چراغ قرمز عبور کرد؛ این امر باعث تصادف و واژگونی خودرو شد.

 

دیگر خبرها

  • سومین حادثه برای مقامات صهیونیست؛ پای بنی‌گانتس شکست
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود