Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان آمریکایی شلوارکی انعطاف‌پذیر طراحی کردند که انرژی مصرفی کاربر را به هنگام راه رفتن و دویدن، به ترتیب ۹ و ۴ درصد کاهش می‌دهد.

این لباس روباتیک ۵ کیلوگرم وزن داشته و از دو نوار پارچه‌ای به دور ران‌ها تشکیل شده است که به کمربندی پارچه‌ای متصل هستند. در این دستگاه از حسگر تعبیه شده بر روی نیم‌تنه برای تشخیص راه رفتن یا دویدن کاربر و از حسگرهای موجود بر روی ران‌ها، برای شناسایی تغییرات ایجاد شده در حالت پا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موتوری که در پشت لباس تعبیه شده است درست در زمانی که پای جلویی کاربر به زمین برخورد می‌کند، با کشیدن یک کابل به حرکت طبیعی باسن کمک کرده و به این ترتیب انرژی مورد نیاز را برای تولید نیرویی مشابه، کاهش می‌دهد.

این نخستین لباسی نیست که انرژی مصرفی را به هنگام حرکت کاهش می‌دهد، محققان پیش‌تر لباس‌های مشابهی طراحی کرده بودند که انرژی مصرفی به هنگام راه رفتن و دویدن را به طور جداگانه بهینه‌سازی می‌کردند اما شلوارک روباتیکی که فیلیپ مالکوم و همکارانش از دانشگاه نبراسکای آمریکا ساخته‌اند، هم‌زمان در هر دو مورد کاربرد دارد.

افرادی چون امدادگران، آتش‌نشان‌ها و پرسنل ارتش که برای مدت زمان طولانی سرپا هستند، می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.  

انرژی ذخیره شده فعلی توسط این شلوارک روباتیک ناچیز است و در مرحله بعدی پژوهش باید زمان آزمایش‌ها را افزایش داد تا تعیین شود که آیا این لباس می‌تواند به سریع‌تر یا طولانی‌تر دویدن کاربر نیز کمک کند یا نه./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 

برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز باید چند کار تأثیر گذار روی سلامت جسمی و روانی تان را انجام دهید. به طور کلی شما باید تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی، برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و کنترل استرس و اضطرابتان را در دست بگیرید.

۱. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، مغزهای خشک، ماهی، مرغ و محصولات کامل‌مغذی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است.

۲. ورزش منظم: ورزش و فعالیت بدنی منظم به افزایش انرژی و تقویت قدرت بدنی کمک می‌کند.

۳. خواب کافی: خواب به موقع و کافی حدود ۷-۹ ساعت در شب برای بازسازی بدن و افزایش انرژی ضروری است.

۴. آب کافی: مصرف آب به میزان کافی برای حفظ هیدراسیون بدن و افزایش انرژی بسیار مهم است.

۵. کاهش استرس: استرس و نگرانی‌های زیاد می‌توانند باعث کاهش انرژی شما شوند. به دنبال روش‌های کاهش استرس و آرامش پیدا کنید.

۶. استفاده از روش‌های تنظیم احساسات: تمرین‌های تنفس، مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را تنظیم کرده و انرژی بیشتری داشته باشید.

۷. برنامه روزانه: برنامه‌ریزی منظم روزانه و تعیین اهداف قابل دست‌یابی می‌تواند به شما احساس موفقیت و انگیزه بدهد که در نتیجه انرژی شما را افزایش دهد.

کد خبر 750766

دیگر خبرها

  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!