Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ فرید مدرسی روزنامه‌نگار در کانال شخصی خود نوشت: آیت الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین و عضو فقهای شورای نگهبان یکشنبه هفته گذشته با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم دیدار کرده و با انتقاد از آیت‌الله صادق لاریجانی آملی گفته «هرچند در مساله‌ای نظر ولی‌فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم بهم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟ به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! از کجا آوردی ساختی؟»

اشاره آیت الله یزدی به شایعه چند روز قبل بود که گفته می‌شد بعد از بازداشت جمعی از نزدیکان صادق لاریجانی، وی اعلام کرده قصد خروج از کشور و اقامت در شهر نجف را دارد.

مدرسه‌ای که آیت الله یزدی به آن کاخ گفته است، مدرسه علمیه حضرت ولیعصر است که در خیابان معلم قم قرار دارد. در این خیابان سه مدرسه علمیه وجود دارد که هر سه مدرسه ساختمان بسیار مجللی دارند و البته فعالیت چشمگیری در زمینه پرورش طلاب ندارند.  

اسفند سال قبل که کار احداث این مدرسه به مراحل پایانی رسیده بود، اعتراضاتی نسبت به تخلفات ساختمانی آن مطرح شده بود که شهردار وقت قم به شدت از این پروژه حمایت کرد و گفته بود «پروانه ساختمان این مدرسه سال ۹۲ صادر شده و ظاهرا الان به بهره برداری رسیده است. طرح این موضوعات به این شکل، آب به آسیاب دشمن ریختن است. در ساخت این مدرسه علمیه، ذره‌ای اعمال نفوذ و رانت صورت نگرفته است. پروانه این مدرسه قانونی و طبق ضوابط شهرداری صادر شده است»

انتقادها از آملی لاریجانی به موضوع کاخ حوزه علمیه و بازداشت نزدیکان او ختم نشد. چند روز قبل سایت بولتن نیوز نیز در مطلبی آورد ه بود در یکی از جلسات رسیدگی به پرونده تخلفات بانک سرمایه نامی مطرح می‌شود تحت عنوان عبدالله رنجبر. طبق شواهد وی وامی به ارزش ۸۰ میلیارد تومان از بانک دریافت می‌کند، اما اقساط بازپرداخت را نمی‌پردازد. به همین دلیل میزان بدهی وی به ۱۳۷ میلیارد تومان می‌رسد و او ملکی در قرچک ورامین جهت تهاتر به بانک معرفی می‌کند.   مشکل از آن جایی آغاز می‌شود که ملک معرفی شده ۸۲ میلیارد گران‌نمایی شده است و ارزشی بسیار کمتر از مبلغ اعلامی داشته است. چگونه یک نفر می‌تواند این میزان از تخلفات را انجام بدهد؟ با وجود یک رابطه فامیلی محکم میان فرد مذکور و دو تن از سران قوا. فرد نامبرده در واقع پسر عمه برادران لاریجانی است که در تمام مراحل پیشبرد کارهایش، از همین رابطه فامیلی بهره می‌برده و خود را پسرعمه ایشان معرفی می‌کرده است.    بولتن نیوز نوشته بود آیا نمی‌توان گفت که (برادران لاریجانی) وظیفه مراقبت از شأنیت و جایگاه خود را به خوبی انجام نداده‌اند؟... احتمالا یک نرمشی از سوی این عزیزان مشاهده شده که جناب پسرعمه به خود جرات داده و چنین اتفاقی را رقم زده است.

به گزارش رویداد۲۴ این همه ماجرا نیست. همزمان با حضور صادق لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت، شایعه عزل محسن رضایی نیز شنیده شد. حالا اصولگرایان برای اولین بار در دو دهه گذشته به حمایت از سردار محسن رضایی برآمده‌اند. از طرفی جریان جنبش عدالتخوه دانشجویی، همزمان با انتقاد از آملی لاریجانی، نقد‌های ریزی را هم به سردار قاسم سلیمانی مطرح کرده است. همزمان یک کانال تلگرامی شیفته احمدی نژاد هم خبر داده که جواد لاریجانی استعفا کرده و فاضل لاریجانی از ایران خارج شده و قصد بازگشت ندارد. از طرفی اخباری منتشر شده که علی لاریجانی با حقوقدان‌های معرفی شده از طرف ابراهیم رئیسی موافق نبوده است. شاید سپهر سیاست ایران آبستن حوادث بزرگتری از تخلفات اطرافیان رئیس سابق قوه قضائیه باشد.

با وجود انتقاد برخی از چهره‌های سیاسی از عملکرد صادق لاریجانی، اصولگرایان در ده سال گذشته همواره از عملکرد دستگاه قضایی دفاع کرده بودند. حتی زمانی که محمود صادقی از برخی ابهامات درباره پرونده مالی قوه قضائیه سخن می‌گفت، اصولگرایان سخت آشفته شدند و کار صادقی به احضار کشیده شد.

آیت الله یزدی نیز در حال حاضر ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و در حالی از این فقیه انتقاد کرده که آملی لاریجانی نیز عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

صادق‌ لاريجاني‌ نیز عضو مجلس‌ خبرگان‌ رهبری،‌ فقیه شورای نگهبان، عضو هيأت‌ امنای‌ دانشگاه‌ قم‌، هيأت‌ امنای‌ دانشنامه‌ جهان‌ اسلام‌  است و رياست‌ هيأت‌ امنای مؤسسه‌ تحقيقات‌ كامپيوتری‌ علوم‌ اسلامی‌ را بر عهده دارد.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علی لاریجانی صادق آملی لاریجانی برادران لاریجانی اصلاح طلبان قوه قضائیه مهاجرت آملی لاریجانی یزدی آملی لاریجانی آیت الله یزدی آملی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تصویب کمک‌های آمریکا به اسراییل در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با مخالفت آمریکایی‌ها روبرو شده و برخی از مخالفان کمک به اسراییل روبروی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند.

براساس گزارش‌ها این تظاهرات مخالفان کمک آمریکا به اسراییل با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضان و مخالفان دستگیر شدند.

ساعاتی پیش، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سنای آمریکا بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به اسراییل را تصویب کرده است.

۴ روز پیش، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسراییل را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کردند و شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رأی موافق و ۵۸ رأی مخالف به لایحه حمایت مالی از اسراییل به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رأی داد.

گفتنی است این طرح ماه‌ها بود که به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تصویب این طرح در سنا در دویستمین روز جنگ علیه غزه صورت گرفته است. در همین ارتباط نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

در ۲۰۰ روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۵۰۰۰ نفر بازداشت و ربوده شده‌اند که ۳۱۰ نفر آنها از کادر درمان و ۲۰ نفر خبرنگار هستند.

از هفتم اکتبر گذشته تا کنون حدود ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و ۱۸۱ مقر دولتی به صورت کلی، ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه به صورت کلی و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه به صورت جزیی، ۲۳۹ مسجد به صورت کلی و ۳۱۷ مسجد به صورت جزیی و سه کلیسا از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی ۸۶ هزار واحد مسکونی را به صورت کامل و ۲۹۴ هزار واحد مسکونی را به صورت جزیی تخریب کرده است به طوری که دیگر مناسب زندگی نیستند.

در ۲۰۰ روز گذشته بیش از ۷۵۰۰۰ تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده و خسارت مستقیم وارد شده به نوار غزه در برآوردهای اولیه، بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کد خبر 6087126

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا