Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:27:28 GMT

قدرت اراده در ایران مانع جنگ است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۷۱۷

قدرت اراده در ایران مانع جنگ است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در برنامه محوری اجتماع بزرگ آزادگان خراسان جنوبی که همزمان با ۲۶ مرداد سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی در سالن ایثار بیرجند برگزار شد افزود: آزادگان با صبر و استقامتی که داشتند، اراده را بر پیروی از مکتب دین ثابت کردند و این مهم امروز سبب ترس قدرت‌های بزرگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جنگ امروز جنگ اراده‌ها است و نقش آزادگان محو شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تصمیماتی که امروز استکبار می‌گیرد براساس کارشناسی و اتاق فکر است تصریح کرد: صبر و حوصله دیروز آزادگان، ایثارگران و شهدا امروز موجب هراس دشمن شده است.

وی اظهار داشت: مسایلی که بر آزادگان گذشته را با هیچ سخن و قلمی نمی‌توان بیان کرد و پرونده‌ای است که نزد خدا بررسی می‌شود و ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: از آن مسایل ارزشمندتر ثبات در اراده پس از چندین سال است که در این فضای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ذره‌ای کاسته نشده است.

وی افزود: آزادی معانی مختلفی دارد که عموما توسط اقشار مختلف بیان می‌شود، واژه مشترک است اما مفهومی گوناگون دارد.

وی یادآور شد: خداوند انسان را از خاک آفرید اما انسان دارای عقل است و نمی‌توان به آن لقب خاک، جماد یا نبات داد؛ انسانی که از قید عقل بیرون برود بدون شک دارای خلق حیوانی خواهد شد و این هم نوعی آزادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همین که امروز دنیای غرب از هیچ جنایتی حیا نمی‌کند هم نوعی آزادی است اما وقتی آزادی انسانی مطرح می‌شود اگر بی قید از عقل باشد به دنبال شکم، شهوت و شهرت خواهد بود.

وی گفت: وقتی هم که سرویس‌های جاسوسی در کشوری به دنبال نفوذ هستند اینگونه افراد را انتخاب می‌کنند زیرا وقتی از قید عقل آزاد باشند، دست به هر جنایتی خواهند زد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: انسانی که عقل بر پایه دین اسلام ناب را مدنظر داشته باشد از تمام پلیدی‌ها آزاد است زیرا وجدانش حفظ شده، مومن را نمی‌توان ترساند همانگونه که نمی‎توان تطمیع کرد.

۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ورود آزادگان به کشور با مشارکت دستگاه های اجرایی استان ۲۸ عنوان برنامه محوری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود. 

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، پیکر این شهید روز گذشته در شهرستان طبس و امروز نیز با حضور باشکوه مردم در بشرویه تشییع شد.


پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.


شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


مراسم تشییع این شهید امروز در میدان امام خمینی بشرویه برگزار شد.

                                                                            کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • بارش شدید تگرگ در درح سربیشه خراسان جنوبی
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی در بشرویه خراسان جنوبی