Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:33:58 GMT

افزایش نرخ بیکاری در هرمزگان قابل پیش بینی بود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۹۶۵

افزایش نرخ بیکاری در هرمزگان قابل پیش بینی بود

هادی ابراهیمی که به مناسبت روز خبرنگار به خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر بندرعباس آمده بود گفت: ۲ سال قبل با انجام مصاحبه ای با همین رسانه نسبت به روبه رو شدن با سیل عظیم نیروهای کار هشدار دادم که خبرآن هم منتشر شد.

وی که آن زمان مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بود ادامه داد: با توجه به این مساله باید فرصت های شغلی مناسب برای دانش آموختگان دانشگاهی و جویندگان جدید شغل ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: آن زمان نرخ مشارکت اقتصادی ۳۸ درصد بود که بهار امسال به ۴۱ و چهار دهم درصد رسیده است، مولفه های دیگر جوانی جمعیت و زمان دانش آموختگی دانشجویان در این استان را هم باید مد نظر قرار داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: همه این ها، افزایش جویندگان شغل در هرمزگان را قابل پیش بینی کرده بود ولی فرصت های شغلی متناسب با جمعیت جویای کار نبوده است.

نباید از نظر دور کرد که امید برای یافتن شغل هم در جامعه افزایش یافته که این یکی از دلایل افزایش نرخ مشارکت اقتصادی هرمزگان محسوب می شود.

ابراهیمی گفت: از طرف دیگرشکل کار هم در این استان تغییر کرده و اگر روزی مزد بگیری بیشتر مورد توجه بود امروز مشاغل خورد و خود اشتغالی جایگاه بهتری نزد افراد جامعه دارد.

این شرایط همانگونه که بیان شد باعث شده خوداشتغالی خواهان های بیشتری داشته باشد و شاهد افزایش این گونه فعالیت ها باشیم.

به گفته ابراهیمی، شرایط اقتصادی کشور به کشورهای جنوب شرق آسیا شباهت دارد، در آن کشورها تا زمانی که شکایتی نشود نهادهای مختلف با فعالیت های خورد و مشاغل خانگی کاری ندارند.

وی بیان داشت: باید این فعالیت های اقتصادی را ساماندهی و حمایت کرد که تقاضا داریم رسانه ها به عنوان منتقل کننده پیام در این زمینه همراه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان باشند.

وی اشاره کرد: شرایط اقتصادی کنونی که آنرا با افزایش نرخ تورم و کاهش درآمدها و قدرت خرید بهتر درک می کنیم مشارکت اقتصادی افزایش می یابد و مردم استقبال بیشتری از تهیه اجناس ارزان دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: شرایط سخت اقتصادی موجب شده ۲ نوع فعالیت یکی در بخش مواد غذایی و خوراکی ها و دیگری فروش لوازم ضروری اجتناب ناپذیر با قیمت ارزان رونق گیرد و مراجعه مردم به این صنف ها افزایش یابد.

ابراهیمی اشاره کرد: جامعه به این نقطه رسیده که شغل صرف حقوق بگیری و پشت میز نشینی نیست و خود اشتغالی و مشاغل خورد هم مورد توجه قرار گرفته است.

این ها را با توجه به تحریم ها نشانه های خوبی می دانم که می تواند با شکسته شدن تحریم ها در سال جاری و سال آینده جهش اقتصادی مناسبی ایجاد کرده و زمینه ساز پیشرفت افزون تر کشور شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: اکنون باید بپذیریم برای پیشرفت کشور راهی جز توجه به تولیدها و اجناس داخلی و حمایت از آن وجود ندارد و از فرصت تحریم بیشترین استفاده را ببریم و همچنین باید نظام تامین اجتماعی را برای پوشش بهتر اقشار ضعیف گسترش داد.

ابراهیمی یادآور شد: نکته دیگری که در خصوص نرخ مشارکت اجتماعی نباید نادیده گرفته شود، تاثیر شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی است، این شبکه ها با در دسترس قرار دادن اطلاعات بر آگاهی افراد جامعه و به خصوص بانوان تاثیر مثبت داشته اند، به گونه ای که آمارها نشان میدهد اگر تا قبل از آن حضور بانوان در عرصه های اجتماعی چندان پر رنگ نبود اکنون این نقش پر رنگ شده است.

وی قول داد: اتفاقی که در بهار امسال در بررسی نیروی کار رخ داد در فصل تکرار نخواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: همچنین در سال های شاهد تغییرهایی در نگرش افراد به تحصیل دانشگاهی هستیم، بسیاری برای کسب شغل وارد دانشگاه نمی شوند و در پی یافتن آن با استفاده از مدرک دانشگاهی نیستند.

وی خاطر نشان کرد: تحصیل نباید ملاک یافتن شغل باشد و این اتفاق به مانند سایر کشورها در ایران هم در حال رخ دادن بوده و همانگونه که اشاره شد بسیاری تقاضای اجتماعی برای آن دارند تا یافتن شغل.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ بیکاری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد