Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:12:16 GMT

مرکبات مازندران از آفت مگس مدیترانه ای سالم مانده است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۹۸۹

مرکبات مازندران از آفت مگس مدیترانه ای سالم مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهیدی فر ظهر شنبه در گفتگو باخبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ نوع آفت در مازندران وجود دارد و به محصولانت خسارت می زند و آفت مدیترانه از جمله آفت ها است که در محصولات باغی مانند، هلو، شلیل، خرمالو و دیده می شود.

وی با اشاره به وارد کردن خسارت به باغداران هلو، شلیل و انجیر توسط آفت میوه مدیترانه ای اظهار داشت: انتقال و سیر این افت از میزبان کنونی به محصولات استراتژیک و صادراتی نظیر مرکبات، نارنگی و پرتقال نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدی فر با اشاره به تولید ۲.۵ میلیون مرکبات و گردش مالی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی نقش مهم و جدی در اقتصاد کشور گفت: تمامی نگاهها، کنترل آفت مدیترانه ای است تا از انتقال آن به سمت مرکبات جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برپایی رزمایش مبارزه با آفت میوه مدیترانه ای گفت: تاکنون محصولات مرکبات و نارنگی استان از آفت میوه مدیترانه ای سالم مانده اند و دغدغه ای تاکنون وجود ندارد و هدف مانور فردا، پیشگیری و توقف روند انتقال آفت میوه مدیترانه ای به محصولات استراتژیک از جمله پرتقال و نارنگی است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مبارزه با آفت نیز گفت: مدیریت آفت مگس مدیترانه ای از جمله اهداف همایش است و در این همایش نیروهای پشتیبانی و اثرگذار و مسئولان استانی حضور دارند.

وی گفت: این رزمایش در شهرستان ساری و حوالی جاده فرح آباد برگزار می شود.

کد خبر 4694776

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران ساری روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی مشهد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های معوقه هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون رفت و با دو گل برابر این تیم شکست خورد تا از کورس قهرمانی این مسابقات جا مانده باشد و اختلافش با آرسنال و منچسترسیتی بیشتر شود.

شاگردان یورگن کلوپ از اینکه موفق نشده بودند در این بازی به پیروزی برسند بسیار ناراحت و عصبانی بودند و فن دایک پس از پایان این دیدار اظهاراتی را مطرح کرد که با انتقادهایی از سوی هواداران این تیم و همچنین رونی مواجه شده است.

این ستاره سابق منچستریونایتد در گفتگو با اسکای اسپورت اظهار داشت:« متاسفم اما فکر می‌کنم موضوع نگران کننده در اینجا این است که او کاپیتان است و می‌گوید که لیورپول از کورس قهرمانی عقب مانده و این اتفاقی است که در طول این فصل بارها رخ داده است.

او پس از شکست در دربی مشغول صحبت درباره این است که تیمش باید در بازی بعدی در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به میدان برود. این در حالی است که او و تمام بازیکنان لیورپول در حال حاضر فقط باید به تمرین فردا و پیروزی در بازی بعدی فکر کنند چون در این بازی شکست خوردند و باید دوست داشته باشند که هرچه زودتر این باخت را جبران کنند.

حرفی که می‌توانم به او بزنم این است که زودتر با این وضعیت کنار بیاید و آماده رقابت شود، در غیر این صورت لیورپول با این وضعیت شانسی نخواهد داشت.»

دیگر خبرها

  • لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • ۳۵۰۰ هکتار از مزارع مازندران بایر مانده است/ توقف فینسک