Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:08:53 GMT

همتی: توجه به تولید اولویت اول سیستم بانکی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۲۱۷

همتی: توجه به تولید اولویت اول سیستم بانکی کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالناصر همتی روز شنبه در حاشیه بازدید از سه کارخانه در حال احداث و فعال شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: در بازدید از برخی واحدهای تولیدی مانند شرکت مارپیچ باختر با تولید انواع قطعات خودرو به این نتیجه می رسیم بعضا برخی از تحریم ها به نفع تولید داخلی است و باید درس بگیریم که ضرورت ندارد کالاهایی که در داخل می توانیم تولید کنیم وارد کشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه برخی از تحریم ها را به نفع روند تولید و خودکفایی داخلی ارزیابی کرد و گفت: در روند تولید داخلی برنامه های خوبی در دست اقدام است و سیستم بانکی از نظر تامین نقدینگی و ارز واحد های مولد آمادگی دارد.

همتی توجه به تولید داخل را از برنامه های اصلی بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور دانست و گفت: بر پول بانک ها نظارت جدی و دقیق می شود که آن را در راستای رونق تولید به کار گیرند.

وی در خصوص تامین ارز برای تامین مواد اولیه واحد ای تولیدی گفت: برای تامین ارز مواد اولیه و یا قطعات آنها  هیچ مشکلی وجود ندارد.

رییس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به بازدید خود از واحدهای تولیدی استان کرمانشاه از پیگیری جدی و مستمر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه برای  احیای واحدهای تولیدکننده استان تقدیر کرد و قول داد مواردی که استاندار کرمانشاه به آنها در این بازدیدها اشاره کرده را پیگیری کند.

همتی همچنین از اقدام های بانک ها در ارائه خدمات به زلزله زدگان استان کرمانشاه تقدیر کرد و اظهار داشت: سیستم بانکی کشور کارهای خوبی در راستای کمک به زلزله زدگان از خود نشان دادند.

رییس کل بانک مرکزی کشور در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از کارخانه های در حال احداث قوطی سازی زمزم با اشتغال زایی مستقیم ۱۵۰ نفر، همچنین کارخانه در حال تاسیس بیو اتانول شهرک صنعتی بیستون با ۱۵۰ اشتغال مستقیم و ۶۰۰ اشتغال غیر مستقیم، شرکت مار پیچ باختر با تولید پنج میلیون قطعه در سال و اشتغال زایی ۱۵۰ نفر بازدید کرد.
همتی که عصر امروز وارد کرمانشاه شد هم اکنون در استانداری در جلسه شورای گفت و گو ی دولت و بخش خصوصی حضور یافته است.
این جلسه بدون حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید بانک کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است