Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:28:06 GMT

مقابله با تهدیدات زیستی اولویت اول در مازندران است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۳۰۰

مقابله با تهدیدات زیستی اولویت اول در مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین منفردی عصرشنبه در نشست با خبرنگاران با اظهار داشت: یکی از وظایف پدافند غیرعامل، حفظ و حراست مال و جان مردم است و باید تهدیداد را شناسایی و رفع کنیم.

وی تصریح کرد: تهدیدات زیستی اولویت اول در استان مازندران است و تغذیه و مدیریت تغذیه مسئله بسیار مهم است.

وی آفت های محصولات کشاورزی را از مهمترین تهدیدات زیستی برشمرد و گفت: آفت مگس میوه حدود ۴۰ سال وارد شده است و امسال میزان زادآوری و حمله و آفات آن نسبت به سال های قبل متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منفردی با تاکید بر کیفیت محصولات و صادرات آن اظهار داشت: باید از انتقال این آفت به محصولات استراتژیک و مرکبات جلوگیری شود.

وی به آفت شب پره شمشادها اشاره کرد و با اشاره به وجود ۴۱ هزار اراضی شمشادستان ها و وارداتی بودن آفت گفت: این آفت از سال ۹۳ وارد استان شده است و به رغم تلاش ها، حجم خسارت ها بالا بده است و به صورت لکه ای برخی نقاط شمشادستان ها حفظ شده است.

وی به ابلاغ برنامه برای کشت مصنوعی شمشادها اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار قلمه شمشاد نهال تولید شد و مشخص شدن پارک هایی برای ایجاد نهالستان های ویژه در کیاسر، فریم و تنکابن از جمله برنامه ها است.

وی با اظهار اینکه آفت شمشاد و شب پره وارداتی است تصریح کرد: تلاش ها در پی آن است که شرایط آفت کنترل شود.

کد خبر 4694791

منبع: مهر

کلیدواژه: پدافند غیرعامل استانداری مازندران روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران