Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران امروز با حضور عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان  و مهدی حسینی نژاد مدیر کل صمت استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ع) برگزار شد.

مهدی حسینی نژاد مدیرکل صمت استان کرمان با بیان اینکه مشکلات واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان عارضه یابی شده اند، گفت:۶۴ درصد این واحد‌های صنعتی، مشکل مالی و نیاز به سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش دارند و از مسیر ملی، تسهیلات رونق تولید یا تبصره ۱۸ که امسال دیده شده است، دنبال می‌شود و از طرفی یک نگاه استانی با استفاده از ظرفیت گردش مالی واحد‌های بزرگ استان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۴۳ درصد واحد‌های صنعتی مشکل بازار دارند، یکی از سیاست‌های دیگر را بهره گیری از توان خود استان با استفاده از واحد‌های بزرگ استان عنوان کرد و افزود: تصمیم گرفتیم بین کالا‌هایی که واحد‌های کوچک تولید می‌کنند و به درد واحد‌های بزرگ می‌خورند، ارتباطی را شکل دهیم که پارسال توانستیم ۳۵ واحد را با کمک مس پیش ببریم و امسال مصوب کردیم، این واحد‌ها به ۲۰۰ واحد افزایش پیدا کند و این واحد‌ها بتوانند محصولاتشان را به واحد‌های بزرگ به فروش برسانند.

حسینی نژاد گفت: با توجه به نیاز استان در صنایع معدنی سیاست پهنه‌ها را تعریف کردیم و در قالب ۲۵ پهنه، ۴۶ هزار کیلومتر مربع استان را در مقیاس بزرگ تعریف کردیم که حاصل آن، جمع آوری بانک اطلاعاتی که در آن اکتشافات تکمیلی و قبلی را وجود دارد، بود  و در گام بعدی با کمک دانشگاه‌ها و کسانی که توان فنی و مالی مناسبی دارند و با استفاده از ظرفیت‌ها و تکنولوژی‌های روز نقاطی که پتانسیل بیشتری را برای حوزه معدن داشته باشند، دنبال می‌کنیم که با استفاده از این الگو حدود ۴۰ منطقه مستعد را به صورت خاص شناسایی کرده ایم و توانستیم ظرفیت ذخایر کشف شده را از ۴ و ۷ دهم میلیارد تن به ۵ و ۸ دهم میلیارد تن افزایش بدهیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت کارخانه‌ها و بعد از آن تناقص با آلودگی هوا گفت: ما طبق قانون دستگاه‌های استعلام کننده هستیم و براساس پاسخ دستگاه‌ها مسیر بعدی را پیش می‌بریم؛ اما، چالشی که برای کسب و کار وجود دارد، پاسخ و بروکسی‌های طولانی اداری است که در ادراه صمت و دستگاه‌های استعلام شونده وجود دارد و دنبال این هستیم که این بروکسی‌ها را را کوتاه‌تر کنیم.

مدیر کل سازمان صمت استان با بیان اینکه در قانون این پیش بینی شده است که اگر ۲ ماه به استعلام پاسخ داده نشد، مثبت تلقی شود؛ افزود: با توجه به اینکه در برخی موارد سرمایه گذاری‌های سنگینی از سوی بخش خصوصی می‌شود و اگر، بعد‌ها بخواهند به لحاظ رعایت نکردن ضوابط جلوی این‌ها را بگیریم، هزینه‌های سنگینی را بر بخش خصوصی متحمل می‌کنند، منتظریم آن پاسخ گرفته شود؛ ولی، سرمایه گذار برای اینکه کارش تسریع شود، شروع به انجام پروژه هایش می‌کند که امیدواریم زودتر دستگاه‌های استعلام شونده پاسخ ها‌ی خودشان را بدهند.

او با بیان اینکه در خودروسازی حدود ۱۰ هزار یا ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کارند، گفت: عوامل زیادی در بحث رکود خودرو سازی دخیل بودند و مباحث مربوط به تغییرات و نوسات ارز و مسائل مربوط به تحریم‌ها بیشترین مواردی هستند که بر این حوزه اثر می‌گذارد است و سبب کاهش تولید شده است، به طوری که تولید ما در سال ۹۶ حدود ۱۱۴ هزار دستگاه و در سال ۹۷ به ۴۲ هزار رسید و امسال هم شرایطمان بحرانی‌تر شده است که برای رفع این بحران از از طریق ملی و با بهره گیری از ظرفیت استان و ارز حاصل از صادرات خود استان برای کمک به این بخش، پیگیر هستیم.

حسینی نژاد با بیان اینکه پیش بینی امسال ما برای حوزه مالی استفاده از ظرفیت‌های شورای معادن استان، ۲۵۰ میلیارد تومان است، گفت: طبق قانون معادن هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند در حوزه معادن و اکتشافات ورود پیدا کند و عموما بیش از ۹۰ درصد در سال‌های قبل از سوی افراد ثبت شده است و امکان ثبت مجدد خیلی کم وجود دارد؛ ولی، امکان نقل و انتقال پروانه‌های بهره برداری و اکتشاف طبق قانون وجود دارد و قانون هم اجازه داده سرمایه گذار خارجی به صورت مستقیم از ابتدای کار ورود پیدا کند و سرمایه گذار چینی کار را انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه قیمت عرضه مرغ نسبت به استان‌های دیگر کمتر است، گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد مقرر شد خروج مرغ از استان براساس مجوز دامپزشکی صورت گیرد و واسطه‌هایی که بین تولیدکننده تا توزیع کننده وجود دارد حذف شود و حداکثر تا اوایل هفته آینده قیمت مرغ در استان کرمان به قیمت واقعی خود در استان برسد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

کد خبر 6089531

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند