Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی دولتی در این استان تا پایان شهریور منحل می‌شوند، گفت: برای ادامه تحصیل دانشجویان، مراکز دانشگاهی معین پیش‌بینی شده است. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حبیب دانش‌منش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که به مناسبت بزرگداشت هفته خبرنگار برگزار شد، با قدردانی از همکاری خبرنگاران با این دانشگاه اظهار داشت: مراکزی که تعطیل می‌شوند شامل مرکز علمی کاربردی هلال احمر، خبر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری فیروزآباد، بنیاد شهید و امورایثارگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلاحیت 30 درصد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی یزد احراز نشدکرمان| کاهش 50 درصدی تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشورورزشکاران دانشگاه علمی کاربردی فارس به المپیاد ورزشی اعزام می‌شوند دانش‌منش با بیان اینکه تعطیلی این مراکز به این علت نیست که نمی خواهیم توسعه دهیم بلکه اجرای قانون است، گفت: هشت مرکز جدید به مراکز ما اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس خاطرنشان کرد: مسئولان خبرگزاری جمهوری اسلامی در تهران و شیراز تمایلی به واگذاری دانشکده خبر شیراز نداشتند و به همین جهت یک مرکز جدید رسانه‌ای از ترم بهمن با همین رشته گرایش‌هایی که در دانشکده خبر شیراز بوده فعال می‌شود.

 دانش‌منش بیان کرد: مرکز علمی کاربردی خبر اساتید خوبی دارد و در حال حاضر نیز متقاضی ایجاد دانشکده خبر جدید هستیم و این روند تا تایید صلاحیت و آغاز به کار مرکز جدید ادامه می‌یابد. البته با اجرای این طرح شهریه‌ها نیز تفاوتی نمی‌کند و همچنان براساس سیاست‌های قبلی، توسط دانشگاه علمی کاربردی تدوین می‌شود.

رئیس دانشگاه‌ علمی کاربردی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای 22 مرکز فعال شامل 336 رشته محل در مقاطع کاردانی و کارشناسی است.

وی به اجرای طرح سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در دانشگاه جامع از سال گذشته طرح سطح‌بندی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و در چهار سطح انجام شد.

دانش‌منش بیان کرد: امسال در سطح‌بندی صورت گرفته هشت مرکز استان فارس در سطح دو قرار گرفته و هشت مرکز از سطح سه به سطح دو ارتقاء یافتند و 13 مرکز نیز در سطح سه قرار کردند که مرکز مخابرات راه دور ایران بیشترین امتیاز را در فارس به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس به ایجاد مراکز نوآوری در این این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در سطح استان 10 مرکز نوآوری فعال است که فارس رتبه دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

دانش‌منش افزود: بیش از 10 رویداد استارتاپی نیز در راستای جذب ایده‌ها، حمایت و تجاری شدن آنان برای ورود به بازار و ایجاد کسب و کار اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس همچنین از برگزاری 10 استارتاپ ویکند خبرداد و گفت: یکی از این استارتاپ‌ها، استاتارتاپ ویکند فالوده شیرازی و دسرها است که اواسط مهرماه با همکاری مرکز علمی کاربردی فراسان و هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کمک می‌کند تا بیشتر فالوده شیرازی را در سطح بین‌المللی و معرفی کرده و ایده‌ها را را به مرحله عملیاتی برسانیم، در این راه نیز  که شرکت دایتی، رامک و جامعه هتلداران فارس نیز اعلام حمایت کرده‌اند.

وی به ایجاد مجتمع کارآفرینی و نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در فارس اشاره کرد و گفت: در این مجتمع اعضای شورای راهبردی شش طرح را شایسته دانسته و میز کار به آنان دادیم تا خدمات مختلف بهره‌مند شوند و به مدت سه ماه آموزش‌ها را در حوزه کسب و کار و تجاری‌سازی فرا گیرند.

 دانش‌منش گفت: مدل تجاری خودشان را برای ورود به بازار تهیه می‌کنند و قصد ما این است برای هرکدام از این تیم‌ها سرمایه‌گذار پیدا کنیم و در هفته دوم فعالیت سه ماهه هستیم.

وی گفت: به دنبال این هستیم در فازهای بعدی این مجتمع را فضای کاری داده و حمایت کرده تا از این فضاهای خصوصی بهره ببرند، در فاز سوم نیز برگزاری رویدادهای کارآفرین را در نظر گرفتیم که اگر این مرکز نیز تجهیز شود برای نخستین بار مرکز رویدادهای کارآفرینی و نوآوری را عملیاتی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان فارس بیان کرد: فاز دیگر این مجتمع نیز کلینیک اشتغال و کارآفرینی است که خدمات مشاوره و کارآفرینی و اشتغال را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد و در این زمینه سعی کردیم دانشجویان از خدمات این کلینیک استفاده کنند تا بتوانند ایده خود را به کسب و کار تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس همچنین از برنامه‌ریزی برای پیگیری و راه‌اندازی مرکز بین‌المللی برای جذب دانشجو خبرداد و افزود: در این زمینه مرکز  علمی کاربردی لاستیک دنا اعلام همکاری کرده که برای جذب دانشجوی بین المللی آزاد و بورسیه در آن اقدام می‌شود.

دانش‌منش در مورد ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی استان فارس نیز گفت: در مقطع کاردانی از 27 مرداد و در مقطع کارشناسی نیز از دوم شهریور ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده و بدون آزمون وارد دانشگاه شوند.

وی بیان کرد: در هرکدام از مراکز 22 گانه علمی کاربردی استان فارس بیش از پنج رشته جدید ایجاد کردیم که دو رشته توسط مرکز خانه کارگر ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: در حوزه فرهنگی نیز، یکی از مصوبات خوب این است که مراکز را مکلف کنیم تا پنج درصد درآمد حاصل شهریه را به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهند که این موضوع می‌تواند در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیت دانشجو موثر باشد.

وی از برگزاری جشنواره تجلیل از رسانه‌های برتر در توسعه گفتمان مهارت‌آموزی نیز خبرداد و گفت: این جشنواره با موضوع‌های مختلف از جمله مهارت گرایی بجای مدرک‌گرایی، کارآفرینی لازمه توسعه اشتغال و سایر بخش‌های مرتبط آغاز شده که اهالی  رسانه تا دوم شهریور فرصت دارند مطالب خود را به روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس تحویل دهند.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اظهار کرد:‌ این توافق‌نامه که به امضای رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط‌زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط‌زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش‌تر از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می‌توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست‌بوم مناسب و ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌های استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای در زمینه محیط‌زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق‌نامه همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست‌محیطی استان در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی‌سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیاری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی