Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه آهن میانه_بستان آباد_تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر ۶۷۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی سازمان برنامه و بودجه ساخت آن تا نیمه دوم سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.     عباس خطیبی معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در گفت و گوی با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به بازدید اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریز اشاره کرد و گفت:  خط  راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریز با هدف دسترسی آسان و سریع بخش‌های شمال غربی کشور به تهران و کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: با احداث این خط راه آهن زمان سفر به مناطق مذکور (میانه- بستان آباد- تبریز) بیش از ۵ و نیم ساعت کاهش می‌یابد.

معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از تخصیص منابع مالی از طرف سازمان برنامه و بودجه  کشور خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از راه آهن، باحمایت‌های مالی سازمان برنامه و بودجه ساخته شده و در بازدید چند روز پیش هم دستوری برای تخصیص منابع ارائه شد و ما امیدواریم تا ۲ ماه آینده راه آهن میانه به بستان آباد به اتمام برسد.

خطیبی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این خط راه آهن تخصیص داده شد، گفت: محدوده میانه تا بستان آباد تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی بخش دیگر از این پروژه تا ۲ ماه دیگر تکمیل و این مسیر ریلی به بهره برداری برسد.بیشتر بخوانید: تولید و بازسازی ۱۷۲ دستگاه ناوگان ریلی در ۴ ماه ابتدای امسال
او با اشاره به اینکه راه آهن میانه_بستان آباد_تبریز ۲۰۳ کیلومتر بوده و زیرسازی ۱۵۴ کیلومتر از آن به اتمام رسیده است، گفت: پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محدوده این مسیر، حدود ۸۵ درصد است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفت و تامین منابع مالی کل پروژه تا نیمه دوم سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با بیان اینکه کل منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه ۶۷۰ میلیارد تومان است، گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان از آن امسال از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص داده شد و در بازدید چند روز پیش هم تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان دیگری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خطیبی توضیح داد: ۸۰ درصد مسیر ریلی میانه_بستان آباد_تبریز در مناطق کوهستانی و تپه ماهور قرار دارد و همین موضع باعث شد که ۷ کیلومتر انواع پل‌های خاص، ۶.۷ کیلومتر هم تونل در این مسیر احداث شود. این راه‌آهن دارای ۴ ایستگاه سبقت و تلاقی و ۷ ایستگاه مسافری است.

انتهای پیام/
احداث ۶.۷ کیلومتر تونل در مسیر ریلی میانه_بستان آباد_تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

موحد نیا در مراسم تودیع و معارفه شهرداران آذرشهر از اهتمام جدی دولت در حمایت از شهرداری استان خبر داد و  گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب شهرداری‌ها به مردم بیش از ۲۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در قالب کمک نقدی، اهدای رایگان خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان در سال گذشته از طرف دولت تخصیص یافته است. 

 

وی بر ضرورت ایجاد درامد پایدار توسط شهرداری‌ها افزود: برای دستیابی به توسعه متوازن شهری و برون از بحران مالی در شهرداری‌ها باید با تغییر نگرش‌ها و تدوین برنامه‌های اصولی، و تعریف منابع درامدی پایدار وضعتی اقتصادی و مالی شهرداری‌ها را تقویت نمایند. 

در پایان این مراسم عبدالله سیف زاده بعنوان شهردار جدید آذرشهر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان