Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@16:02:07 GMT

نمایشگاه گردشگری ارومیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۰۹۶۰

نمایشگاه گردشگری ارومیه آغاز شد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، با حضور شفیک ارن نایب رییس اتاق بازرگانی و مظفر آکتوگ مدیرکل گردشگری وان ترکیه و در حضور شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی و ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی همزمان با دومین جشنواره ملی گردشگریدر محل دائمی نمایشگاه‌های استان در پارک جنگلی ارومیه آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به عنوان اصلی‌ترین منابع درآمدی کشورها محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه ایران از درآمد گردشگری کل کشورها سهم بسیار ناچیزی داشته که برخی دلایل مهم آن، تبلیغات ضعیف و نبود زیرساخت‌های لازم را می‌توان برشمرد.
وی به دستور کار قرار گرفتن ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان اشاره و افزود: دریاچه ارومیه یکی از نقاط قوت صنعت گردشگری منطقه است و با رفع نواقص زیرساخت‌ها بدنبال درآمدزایی و اشتغال مناسب از آن هستیم.
وی خاطر نشان کرد: امسال ۳میلیون گردشگر از آذربایجان‌غربی دیدن کرده‌اند که نشان می‌دهد اگر به صنعت گردشگری توجه کافی داشته باشیم زمینه درآمدی و اشتغال‌زایی بسیار گسترده‌ای در استان وجود خواهد داشت.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برگزاری جشنواره ملی گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی طی سال گذشته تجربه خوبی برای ما بود و در نمایشگاه امسال نزدیک به ۱۸ استان شرکت کردند.
جباری حضور بیمارستان حوزه سلامت،هتل داران را از دیگر شرکت کنندگان این جشنواره و نمایشگاه عنوان کرد و افزود: ۱۰۰ غرفه در ششمین‌نمایشگاه صنایع دستی دایر است و ۳۰ استان حضور فعال دارند.

شایان ذکر است در این نمایشگاه علاوه بر غرفه‌های مرتبط با صنایع دستی، غرفه‌های مربوط به بوم‌گردی، هتل‌ها و همچنین بیمارستان امید به‌عنوان بزرگترین بیمارستان خیرساز کشور و یکی از پروژه‌های مهم در زمینه گردشگری سلامت نیز حضور دارند. 46 کد خبر 1290577

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی ارومیه ترکیه ایالات متحده آمریکا استان آذربایجان شرقی باشگاه پرسپولیس گردشگری دفاع مقدس جنگ تحمیلی محمدجواد ظریف محمد یزدی مجلس دهم استان آذربایجان غربی سرگرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، محمد ثابت اقلیدی در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: با توجه به ثبت ملی مهارت کیسه بافی شهر دژکرد به عنوان میراث ناملموس در سال ۱۴۰۰ و همچنین حمایت معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این ثبت فراهم شده و دژکرد به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
وی با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان گفت: شهر دژکرد با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان در مسیر این آزادراه قرار دارد و با توجه به آینده این شهر برنامه ریزی می‌کنیم زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گرشگر در منطقه نیز تقویت شود.
در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد.
همچنین از افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی کمک کردند تقدیر شد.
جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام با هدف معرفی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولید محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار درزمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار شد.
بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی محلی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ و رسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی از برنامه‌های این جشنواره بود.
شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، چشمه‌سار‌های چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و باغ های بادام، گردو، سیب، هلو، آلو و گیاهان دارویی از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی