Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@17:05:22 GMT

بانوان طلبه و معضلات فراروی درس و زندگی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۶۰۵

بانوان طلبه و معضلات فراروی درس و زندگی

زاهره سادات میرجعفری، عضو کارگروه پژوهش مرکز نخبگان حوزه‌های علمیه در نوشتاری که در اختیار ایکنا قرار داده است می‌نویسد: صحبت راجع به دغدغه‌ها و مشکلات طلاب نیاز به بحث ریشه‌ای دارد، اما باید پذیرفت که مشکلات طلاب جدا از مشکلات جامعه نیست و باید طبق آن برنامه‌ریزی کرد. در این مسیر ضرورت دارد تا اقضائات آینده طلاب را شناسایی و طلاب را طبق آن پرورش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیرش طلاب خواهر در جامعه مشکلات خاص خودش را دارد و به راحتی میسر نیست. اکنون دیگر واضح است که تطبیق نداشتن واحدهای آموزشی با نیازهای تبلیغی و نیازهای جامعه بسیار آسیب‌زاست.

آموزش و پژوهش های طلاب آنگونه که باید کاربردی نیست. از لحاظ علمی طلاب به‌گونه‌ای تحصیل نمی‌کنند که بتوانند در جامعه شغل مناسبی پیدا کنند از سویی دیگر وضعیت بد اقتصادی، آمار بانوان طلبه جویای شغل بسیار بالاست، از سوی دیگر باید راهکارهای مناسبی برای طلاب در نظر گرفته شود که از هدف تبلیغی و رسالت طلبگی خود دور نشوند در عین حال بتوانند نیازهای اصلی خود و خانواده‌هایشان را تأمین کرده و از نقش اصلی مادری و همسری خود غافل نشوند.

مشکلات خانوادگی طلبه‌ها بدلیل توقعات و فشارهای جامعه  و همین‌طور اقتضائات خاص طلبگی باید بیشتر اهمیت یابد و آموزش مهارت‌های ارتباطی و زندگی و توجه به سبک زندگی طلاب ضروری است. باید گفت برخی طلاب اول زندگی حرف از ایثار و از خودگذشتگی همسر می‌زنند، ولی وقتی به شهرتی دست پیدا می‌کنند به خانواده آنچنان که باید اهمیت نمی‌دهند.

دختران مجرد طلبه مشکلات خاص خود را دارند که باید توجه بیشتری به زمینه‌های ازدواج آن‌ها داشت. برخی طلاب بدلیل رعایت حجب و حیا خواستگاری ندارند و برخی بدلیل غرور بی‌جا هر کسی را لایق خود نمی‌دانند یا به‌دنبال کمالاتی‌اند که بطور مطلق در عالم واقع دست نیافتنی است. متأسفانه وجود آمار بالای دختران طلبه مجرد نشانگر آن است که هنوز نتوانسته‌ایم برخی آموزه‌های مهم دینی را بین طلاب درونی سازیم و این نوع نگرش بالطبع آثار خوبی در جامعه نخواهد داشت.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: طلبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • جهادگرانی که درس زندگی می‌دهند/ معلمان باید در قله کوه باشند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس