Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:58:53 GMT

مادربزرگ رشیده طلیب: خدا ترامپ را هدایت کند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۲۸۶

مادربزرگ رشیده طلیب: خدا ترامپ را هدایت کند

مفتیه طلیب، مادر بزرگ ۹۰ ساله رشیده طلیب، نماینده‌ای از کنگره آمریکا به کشمکش‌ها میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یک سو با نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از سوی دیگر در خصوص سفر نوه‌اش به کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، مفتیه در کرانه باختری با تمسخر اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ می‌گوید رشیده نمی‌آید، خدا ترامپ را هدایت کند، قلب من می‌گوید او می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه تحت تاثیر فشارهای ترامپ قرار گرفت و به رشیده طلیب و همکارش الهان عمر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا اجازه سفر به کرانه باختری را نداد؛ هر چند که ابتدا با این سفر موافقت کرده بود.

این رژیم روز بعد اعلام کرد که بر اساس اصول انسانی به رشیده اجازه می‌دهد با خانواده‌اش در کرانه باختری دیدار کند، اما رشیده طلیب این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت: اسرائیل با اعمال محدودیت‌هایی قصد تحقیر او را دارد.

طلیب اشاره‌ای به شروطی که به او تحمیل شده، نکرد.

ترامپ روز جمعه در توئیتی نوشت: رشیده طلیب در نامه‌ای خطاب به مسئولان اسرائیلی تمایل شدید خود برای دیدار با مادربزرگش را ابراز کرده بود، به سرعت نیز مجوزی برای این کار به او اعطا شد، اما طلیب این موافقت را نپذیرفت.

بسام طلیب، عموی رشیده طلیب نیز در این رابطه گفت: از سال ۲۰۰۶ رشیده را ندیده است.

رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند، با درخواست سفر رشیده به کرانه باختری در راستای عدم ترویج تحریم اسرائیل موافقت شد.

طلیب و الهان عمر هر دو حمایت خود را از کمپین تحریم اسرائیل و خارج کردن سرمایه‌ها و إعمال تحریم‌ها علیه این رژیم اعلام کرده‌اند که این کمپین همسو با خواسته فلسطینی‌ها و در مخالفت با سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه است،.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی مسئولان این رژیم می‌توانند به حامیان این کمپین اجازه ورود به اراضی اشغالی را ندهند.

طلیب و عمر اولین نمایندگان زن مسلمان در کنگره آمریکا هستند. رشیده متولد دیترویت، اولین آمریکایی-فلسطینی است که برای عضویت کنگره انتخاب شد. هر دو نماینده از حزب دموکرات بوده و انتقادات شدیدی نسبت به ترامپ و سیاست‌های اسرائیل دارند.

دولت ترامپ که به صورت ویژه‌ای به دولت نتانیاهو نزدیک است، طرح صلحی را تدوین کرد که جزئیات آن هنوز مبهم است. دولت ترامپ با به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" در سال ۲۰۱۷ خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت.

ترامپ در طول چند هفته گذشته حملات شدیدی را علیه رشیده طلیب و الهان عمر و دو نماینده زن دیگر آغاز کرده و این چهار نماینده زن را به خصومت با اسرائیل متهم کرده است، اظهاراتی که از سوی منتقدان محکوم شده و آن را نژادپرستانه توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.

اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند.

روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.

لازم به ذکر است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت شدگان حضور دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

کد خبر 6090534

دیگر خبرها

  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟