Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع مطلع از بمباران دانشکده نیروی هوایی مصراته توسط نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر اعلام کردند که جنگنده‌های وابسته به این نیروها نیمه شب گذشته در ۱۰ نوبت دانشکده نیروی هوایی مصراته در شمال غرب لیبی را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، منابع محلی نیز گزارش دادند که جنگنده‌های خلیفه حفتر در این حمله انبارهای مهمات این دانشکده را هدف قرار داده‌اند.

طبق گفته یکی از این منابع، وی صدای سه انفجار مهیب را شنیده است.

شبکه الحدث نیز گزارش داد، نیروی هوایی وابسته به ارتش حفتر ۱۴ حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان در غریان و مصراته داشت.

محمد منفور، فرمانده اتاق عملیات نیروهای هوایی ارتش شرق لیبی ادعا کرده است، مواضعی که هدف گرفته شده آشیانه پهپادهای ترکیه‌ای و اتاق کنترل و هدایت پهپادها و مخزن موشک‌های مورد استفاده در پهپادها بوده‌اند.

وی افزوده است، جنگنده‌های نیروی هوایی پس انجام عملیات موفقیت آمیز به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند.

همچنین شبکه الجزیره از پرواز گسترده جنگنده‌های وابسته به ارتش ملی لیبی بر فراز شهر مرزق در جنوب لیبی خبر داد.

این موج جدید حملات در سایه تداوم درگیری‌ها بین ارتش تحت امر حفتر و افراد مسلح مستقر در مصراته و طرابلس انجام گرفت. فرودگاه معیتیقه در طرابلس را به دلیل حملات موشکی چندین بار تعطیل شده است.

ارتش تحت فرمان خلیفه حفتر در لیبی همچنین شنبه فرودگاه زواره را برای دومین روز پیاپی هدف قرار داد. در مقابل شورای ریاستی دولت وفاق لیبی این حمله را محکوم کرد.

ارتش ملی لیبی یا ارتش مستقر در شرق این کشور مدعی شد که در این حمله آشیانه پهپادهای متعلق به ترکیه را هدف قرار داده است.

این حمله واکنش سازمان ملل را به همراه داشت و این سازمان حمله نیروهای حفتر به فرودگاه زواره را محکوم کرد.

هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی با صدور بیانیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد که حملات هوایی به فرودگاه زواره آسیب جدی به این فرودگاه غیرنظامی وارد کرده است.

در این بیانیه آمده است که این هیئت از فرودگاه زواره بازدید کرده و هیچ‌گونه تأسیسات نظامی در این فرودگاه وجود ندارد و برای اهداف نظامی در غرب لیبی استفاده نمی‌شود.

طبق اعلام این هیئت، باند پرواز و فرود این فرودگاه در پی این حمله آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي ارتش ملی لیبی خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

کد خبر 847127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی عبدالرحیم موسوی

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد