Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:45:52 GMT

پروژه‌های حوزه آب‌رسانی تقویت پولی و اعتباری شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۶۵۱

پروژه‌های حوزه آب‌رسانی تقویت پولی و اعتباری شود

نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: راه حل جدی و عملیاتی برای حل مشکل آب روستاهای خراسان‌جنوبی این است که پروژه‌های در دست اقدام این بخش تقویت پولی و اعتباری شود.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اجرایی شدن برخی دیگر پروژه‌ها ضروری به نظر می‌رسد، بیان کرد: نزدیک به ۲۵ روستا در محدوده سربیشه، دشت خوشاب و لانو در نوبت آب‌رسانی هستند که اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی با اشاره به اینکه در بحث آب‌رسانی مشکل اصلی موضوعات پولی و اعتباری است، ادامه داد: نزدیک ۲۰ پروژه ناتمام و احداثی در حوزه آب‌رسانی در نهبندان و سربیشه وجود دارد. ‌

وی افزود: در سال ۹۶ برای بحث مشکل آب‌رسانی نهبندان و سربیشه ۹۰ میلیارد تومان نیاز بوده که با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع این مشکل نیاز داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: باید همانطور که در زمینه اتصال به شبکه گاز و همچنین تأمین برق مناطق روستایی به خوبی پیش رفتیم در زمینه تأمین آب به عنوان یک نیاز حیاتی و اصلی نیز باید سرعت بیشتری به کارها بدهیم.

افضلی با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان شدنی است، اظهار کرد: این پروژه حرکت بسیار خوبی است که باید از سال‌های قبل شروع می شد.

وی با تبیین اینکه نبود آب لوله‌کشی در برخی روستاها و مناطق تمام زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده، بیان کرد: نزدیک ۵۰۰ روستای خراسان‌جنوبی چنین وضعیتی دارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی ادامه داد: حل مشکل آب در خراسان‌جنوبی نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تأمین این اعتبار می‌توان مشکل آب را حل کرد.

افضلی افزود: نبود زیر ساخت‌ها به ویژه در حوزه آب زمینه کاهش جمعیت به واسطه مهاجرت را فراهم می‌کند و از این رو جمعیت نهبندان از ۵۷ هزار نفر به ۵۱ هزار نفر رسید که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.

 با اشاره به تأثیرگذار بودن سفر مقامات کشوری به خراسان‌جنوبی در حل مسائل و مشکلات، ادامه داد: به دنبال حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و سایر مقامات کشوری پیگیری مطالبات از سوی نمایندگان وجود دارد.

کد خبر 4695181

منبع: مهر

کلیدواژه: نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس بیرجند روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند