Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد که صبح امروز یکشنبه ۲۷ مردادماه در سالن همایش های صدا و سیما با حضور مقامات دریایی کشوری و لشگری برگزار شد، گفت: صنعت دریایی ما با اعمال تحریم های ظالمانه در نوک پیکان تحریم ها بود و دولت و ملت ایران با تکیه بر نیروی انسانی و ظرفیت های داخلی، قادر به پشت سر گذاشتن ناملایمات خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در تعامل نزدیک با شرکت های کشتیرانی، انجمن ها و تشکل ها، موسسات بیمه ای و دستگاه های دولتی تلاش کرده تا اقداماتی نظیر اجرای بیمه های P&I داخلی، انجام بازرسی کشتی ها توسط بازرسان ایرانی، افزایش نظارت بر آبراهه ها و بنادر و استفاده از شرکت های دانش بنیان و حضور در مجامع جهانی، ساخت کشتی های جدید و تعمیرات دوره ای ناوگان از تأثیر تحریم ها بکاهد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این سازمان در ۳۰ کنوانسیون و پروتکل جهانی دریایی عضو است و تلاش می کند استانداردهای بین المللی را رعایت کند. همچنین نقشه های آبراهه های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تهیه و به روز رسانی کردیم و به شرکت های کشتیرانی جهانی ارائه کردیم تا ایمنی تردد دریایی منطقه تأمین شود؛ ضمن اینکه نیروهای مسلح نیز در تأمین امنیت این آبراهه ها نقش فعال دارند.

اسلامی تأکید کرد: در اجلاس اخیر سازمان جهانی دریانوردی (IMO) که در هفته آخر تیرماه سال جاری در لندن برگزار شد، هیات نمایندگی ایران با رایزنی های فشرده، مانع تصویب قطعنامه ای شد که از سوی آمریکا و امارات در رابطه با دریانوردی عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس پیشنهاد شده بود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: می بایست براساس قوانین سازمان جهانی دریانوردی تا پایان دی ماه امسال، سوخت کشتی ها را با هدف حفظ محیط زیست از گوگرد ۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد کاهش دهیم و از آنجایی که سالانه ۱.۵ میلیون تن سوخت در ناوگان دریایی ما مصرف می شود، قرار است از محل تولیدداخلی این وظیفه را انجام دهیم.

کد خبر 4695303 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: جلیل اسلامی سازمان بنادر و دریانوردی روز جهانی دریانوردی قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری بورس بازار سهام قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو کالاهای اساسی دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است

یک رسانه معتبر آلمانی روز یکشنبه گزارش کرد که ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ بریا مقابله با نیرو‌های مسلح یمن با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت، ۳ ماه پس از آغاز عملیات اروپا در دریای سرخ اینک این ائتلاف با کمبود کشتی‌های جنگی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مواجه شده است.

«واسیلیوس گریپاریس» فرمانده اروپایی گفت: «پس از خروج ناو آلمانی "هسن"، تنها ۳ کشتی جنگی باقی مانده است که ادامه مأموریت را غیرممکن می‌کند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود که هسن با ناوچه «هامبورگ» جایگزین شود، اما این کشتی جنگی تا ماه اوت به دریای سرخ نمی‌رسد.»

نوامبر گذشته، نیرو‌های یمنی متعهد شدند به هر کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل تا توقف عملیات نظامی در نوار غزه حمله کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته ضمن اعلام آغاز چهارمین مرحله عملیات‌های این کشور برای حمایت از مردم فلسطین، تأکید کرد که دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی برسد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که این ماموریت علیه یمنی‌ها نیست کرد، بلکه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه است.

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟