Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:11:04 GMT

به آمارهای فصلی نرخ بیکاری در هرمزگان اعتقادی ندارم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۴۴۰

به آمارهای فصلی نرخ بیکاری در هرمزگان اعتقادی ندارم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هیچ‌گاه شاخص بیکاری به‌تنهایی نمی‌تواند بیانگر شرایط بیکاری یک جامعه باشد و ازاین‌رو بنده به آمارهای فصلی در این خصوص اعتقادی ندارم.

هادی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان به دلیل مشکلات و مسائل داخلی و اشتباهاتی که در انتخابات آن رخ داده بود منحل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسی از حوزه تشکل‌ها برای بررسی مشکلات این انجمن آمدند و طبق بررسی‌ها مشخص شد مشکلاتی وجود دارد که منجر به منحل شدن آن شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: انجمن‌های صنفی سیاسی و اقتصادی نیستند و برای دفاع از حقوق صنفی کارگران و کارفرمایان تشکیل شده‌اند، گاهی برخی موارد نادیده گرفته شده و منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود، انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان نیز به همین دلایل صنفی و قانون کاری منحل شد و قرار شد دوباره آگهی تأسیس زده و از صفر شروع کنند.

ابراهیمی عنوان کرد: در یک ماه گذشته که به این سمت منسوب شدم در حال تدوین برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در افق هزار و 400 بر اساس شاخص‌ها هستم.

وی تصریح کرد: در شرایط سخت بهتر است کارها به‌صورت پروژه‌ای پیش رود تا به نتیجه برسد و سعی دارم چند پروژه که در حوزه‌های مختلف این اداره کل تحولاتی ایجاد کند را آغاز کنم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: حل مشکلات تعاونی‌های مرزنشین، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها، تعاونی‌های مسکن از اهم برنامه‌هایم خواهد بود؛ تیم کاری خود را نیز در شهریورماه تکمیل خواهم کرد بر این اساس برخی از معاونین و روسا بر اساس سه شاخص سلامت کاری، توانمندی حرفه‌ای و اخلاق انسانی جابه‌جا خواهند شد.

ابراهیمی بیان کرد: رویکرد ما رویکرد کارآفرینی خواهد بود و قبل از هر چیز تلاش دارم یک مدیر کارآفرین باشم و خود را در چارچوب بروکراسی اداری اسیر نکنم و در این راستا از حوزه‌های مختلفی چون رسانه، جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی کمک خواهم گرفت.

وی ادامه داد: برخی حوزه‌ها نیاز به اقدامات سلبی و برخی نیاز به اقدامات ایجابی دارد و سعی دارم در حوزه فرهنگ کار اقدامات مفیدی را انجام دهم، از رسانه‌ها و اهالی هنر نیز می‌خواهم درزمینهٔ تولید محتوا در حوزه فرهنگ کارآفرینی کمک کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: در بحث تعاون نیز رویکردمان توسعه اتحادیه‌ها و توجه به حوزه‌های مختلف است و در این حوزه تشکیل مرکز نوآوری تعاونی‌ها را در پیش خواهیم داشت و برای برگزاری مسابقات بزرگ کارگری نیز برنامه خوبی داریم.

ابراهیمی اظهار کرد: در خصوص روابط و بازرسی کار نیز باید در حوزه حوادث و مشاغل سخت و زیان‌آور ساماندهی داشته باشیم و نیاز به شفاف‌سازی و تلاش برای احقاق حقوق کارگران داریم.

وی در خصوص نرخ بیکاری افزود: وزارت کار نباید پاسخگوی نرخ بیکاری باشد، هم منبع تولید آمار سازمان مدیریت است و همه ابزارهای اشتغال نیز در بخش‌ها و دستگاه‌های دیگر است؛ هیچ‌گاه شاخص بیکاری به‌تنهایی نمی‌تواند بیانگر شرایط بیکاری یک جامعه باشد و ازاین‌رو بنده به آمارهای فصلی در این خصوص اعتقادی ندارم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: باید دید بازار کار به چه سمتی می‌رود، سایر شاخص‌ها چون نرخ مشارکت، اشتغال ناقص، نرخ مشارکت جوانان، زنان، بیمه‌شدگان، شرایط اقتصادی جامعه و نرخ تورم همه در مسئله بیکاری مؤثر هستند.

ابراهیمی عنوان کرد: شرایط کار در هرمزگان تغییر کرده و آمارها نشان می‌دهد که اشتغال از حالت مزدبگیری دارد به سمت اشتغال غیر مزدبگیری می‌رود که تحت تأثیر شرایط اقتصادی است.

وی ادامه داد: افق اقتصادی استان هرمزگان تغییر کرده و اشتغال به سمت نوع دیگری رفته و افراد به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل خرد و کوچک هستند و دلیل آن شرایط اقتصادی و تقاضای مصرف‌کننده است که به دنبال هزینه‌های ارزان‌تر است؛ افزایش مشاغل خرد در حوزه مواد غذایی گواه این موضوع است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با افزایش نرخ مشارکت جوانان و فارغ‌التحصیلان مواجه شده و در این حوزه از نرخ 38 به 43 رسیده‌ایم؛ ازاین‌رو تقاضا و امید به پیدا کردن کار و مطالبات اجتماعی در این حوزه افزایش یافته است.

ابراهیمی بیان کرد: در حالی سلیقه کاری افراد تغییریافته و به سمت اشتغال غیر مزدبگیری رفته که افراد هنوز مشاغل این‌چنینی را شغل ندانسته و علی‌رغم داشتن درآمد خود را به دلیل نداشتن بیمه و شغل اداری و دولتی بیکار می‌دانند.

وی ادامه داد: باید به دنبال ساماندهی مشاغل خانگی به‌خصوص در حوزه صنایع‌دستی و برندسازی، مدل‌سازی و طراحی آن‌ها و بازارسازی صادرات باشیم و امیدواریم در آینده بتوانیم با همکاری جهاد دانشگاهی در حوزه کار و کارآفرینی گام‌های علمی و مفیدی را برداریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری