Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:26:41 GMT

برای واردات مواد اولیه تولید دارو دچار مشکل هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۳۷۸۴

برای واردات مواد اولیه تولید دارو دچار مشکل هستیم

علی فرجی رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کمبود دارو در کشور گفت: همواره در تامین برخی داروهای داخلی در کشور کمبود داشته ایم که در حال حاضر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد این کمبودها دارویی نسبت به گذشته افزایش نیافته است،  افزود: با برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، این تعداد تحت کنترل است و خوشبختانه رد این زمینه مشکل جدی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجی با بیان اینکه مشکل اصلی ما فقدان مواد اولیه خارجی است، اظهار داشت: به طور کلی منبع تولید داروها مواد اولیه داخلی و خارجی است که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کارخانه های تولید دارو در کشور به دلیل عدم داشتن مواد اولیه خارجی دچار مشکل هستند،

رئیس سازمان تدارکات پزشکی تصریح کرد: به دلیل عدم امکان انتقال ارز و اختلال در تبادلات بانکی، مدت ها است قادر به واردات مواد اولیه تولید دارو نیستیم و این موضوع نیز تولید برخی داروها را دچار مشکل و حتی متوقف کرده است.  

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با اقدام بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو هرچه سریعتر  این مشکل رفع شود تا مشکل کمبود برخی داروها نیز رفع شود.

فرجی یادآور شد:  در حال حاضر ما به وزارت بهداشت به عنوان یک نهاد بین المللی پیشنهاد کمک در واردات مواد اولیه دارو را داده و در این زمینه اعلام آمادگی کرده ایم.   آنها نیز در حال بررسی پیشنهاد ما هستند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

کد خبر 4689901

منبع: مهر

کلیدواژه: علی فرجی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تدارکات پزشکی دارو وزارت بهداشت سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی اپتومتری حج 98 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمان ناباروری زوال عقل سازمان غذا و دارو جامعه پرستاری سرطان آلزایمر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ریسک بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش تسنیم، طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب