Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@17:08:08 GMT

چرا حال وزنه‌برداری ایران خوب نیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۱۵۴

ساعت 24-سال 2020 رقابت‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود و ایران در رشته وزنه‌برداری تنها دو سهیمه دارد.

 وزنه برداری همواره جزو رشته‌هایی بوده که برای ایران مدال آورده است. منتهی به دلیل اینکه بالای 10 ورزشکار ایرانی دوپینگ کرده اند فدراسیون جهانی سهمیه ایران را به پائین ترین حد ممکن رسانده است. تنها دو ورزشکار ایرانی در المپیک شرکت می کنند و این اتفاق بدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواب نصیرشلال طلایی ایران در المپیک لندن در این باره در برنامه سلام صبح بخیر گفت: « بله تقریبا حال وزنه برداری ایران خوب نیست ولی با توجه به مسابقات پیش رو و تلاش جوانان عزیز کشور برای حضور در این مسابقات امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.» او درباره پایین آمدن سهمیه المپیک توضیح داد: «2016، پنج سهمیه داشتیم و 2008 هم بعد از اتفاقات بدی که افتاد و وزنه برداری دچار مشکلات بدی شد با سه سهمیه شرکت کردیم. این روزها به دلیل اینکه یک سری تصمیم ها گرفته شده کشورهایی که از مواد نیروزا استفاده کرده اند سهمیه شان کم می شود و ما هم در این شرایط قرار گرفتیم و مثل خیلی کشورهای دیگر کسر سهمیه داشتیم.» او درباره نظرات مثبت مردم و امیدشان به وزنه برداری گفت: «مردم همیشه به وزنه برداری علاقه مند بودند ولی متاسفانه ما در المپیک پیش رو دو سهمیه داریم و باید خیلی با دقت برنامه ریزی کنیم. شانس مدال هم داریم.»

این قهرمان وزنه بردار درباره وضعیت سهراب مرادی که شانس طلایی ایران در المپیک است، توضیح داد: « آسیب دیدگی او قدری شدید بود و برای درمان 20 روزی است در آلمان به سر می برد. امیدوارم او هم برسد و خودش هم خیلی علاقمند است.»

نصیرشلال درباره انتخابات فدراسیون وزنه برداری و انتقادات نسبت به این انتخابات گفت: «این انتخابات شرایطی که باید انتخابات داشته باشد ندارد و برخی مسائل رعایت نشده بود، امیدوارم تخلفی شکل نگرفته باشد.»

او دراین باره که چرا چهره های وزنه برداری در فدراسیون نیستند، گفت: «قهرمان و پیشکسوتی که چیزی برای ارائه دارد معمولا خیلی پیگیر نیست که بخواهد خودش را عرضه کند و شرایط امروز فدراسیون به گونه ای است که جایی برای قهرمانان و پیشکسوتان و بزرگترهای وزنه برداری نیست و فضایی برای آنها دیده نمی شود. اکنون قدری بد و سلیقه ای برخورد می کنیم و قدر و جایگاه قهرمانانمان را نمی دانیم و آنها از رشته های دیگر و کشورهای دیگر سر در می آورند.»

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با حمایت آقای دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، نشست صمیمانه مابین دبیر فدراسیون آقای پژمان معتمدی با آقایان حسین رسولی، مهدی صابری، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان، ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در محل فدراسیون برگزار شد. در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد.

در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید.

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899772

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران