Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:26:55 GMT

ماجرای مبهم مجوز ۲ ماهه تردد خودروهای مناطق آزاد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۲۴۱

ماجرای مبهم مجوز ۲ ماهه تردد خودروهای مناطق آزاد

در حالی مجوز تردد خودروها از دو منطقه آزاد کیش و اروند به مدت دو ماه افزایش یافته که ظاهرا با توافقات بین مناطق، گمرک و استانداری بوده است، ولی پلیس راهور ناجا این جریان را تخلف گمرک در صدور مجوز اعلام و دستور توقیف برخی از خودروها را صادر کرده است؛ ماجرایی مبهم و متناقض که تاکنون توضیح صریحی از سوی گمرک و مناطق آزاد در مورد آن ارائه نشده و سوالات زیادی را بی‌پاسخ گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، خودروهای مناطق آزاد برای خروج و تردد در سرزمین اصلی نیاز به طی کردن فرآیند دریافت مجوز و به عبارتی دریافت مرخصی دارند که طی این سال‌ها برای آنها زمانی یک ماهه تعریف شده است، اما اخیرا مجوزهای پیوسته و نا پیوسته‌ای در دو منطقه آزاد با زمان دو ماهه صادر شد که با خود حواشی به همراه داشت.

ماجرا از آنجا شروع شد که رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد مجوز دو ماهه‌ای برای تردد خودروهای منطقه آزاد کیش در سایر استان‌های کشور صادر شده که تخلف گمرک است.هادیانفر گفته بود که با توجه به این‌که مجوز گمرک برای تردد دو ماهه را خلاف قانون بود ، دستور توقیف برخی از این خودروها را نیز صادر کرده است.

 وی این توضیح را نیز داد که ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی مناطق آزاد به کشور به جز خودروهای آمریکایی بلامانع است و خودروهای کشورهای همسایه که در ایران در حال تردد هستند برای گردشگری بوده و منعی برای آنها وجود ندارد.

اما این‌که چرا خودروهای منطقه آزاد کیش مجوز دوماهه برای تردد پیدا کردند و تخلف گمرکی اعلام شد موضوعی بود که تاکنون گمرک موضع مشخصی در رابطه با آن نشان نداده و پاسخی در مورد آن وجود ندارد، ولی اطلاعات دریافتی از این حکایت دارد که این به توافق بین گمرک با منطقه آزاد کیش و استانداری بوده که در آن زمان انجام شده و این رویه ادامه دارد حتی اگر پلیس راهور آن را تخلف اعلام کرده باشد.

 از این ماجرا زمانی نگذشته بود که اعلام شد خودروهای منطقه آزاد اروند نیز دارای مجوز دو ماهه برای تردد شده‌اند، که البته آنچه که از سوی استاندار خوزستان در این رابطه اعلام شده بود از این حکایت داشت که با موافقت گمرک ایران این اتفاق افتاده است.

وی گفته است که دلیل صدرو مجوز برای تردد دوماهه خودروهای منطقه آزاد اروند به این ببرمی‌گردد که با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه استان خوزستان و در راستای رفاه حال شهروندان و درخواست‌هایی که دراین زمینه داشته‌اند افزایش زمان مرخصی خودروهای پلاک اروند مورد توافق قرار گرفته است.

در این بین شرایط مرخصی دوماهه خودروهای اروند و کیش نیز با یکدیگر متفاوت است؛ به طوری که برای خودروهای کیش مجوز تردد پیوسته دوماهه  و برای اروند با فاصله زمانی حداقل یک ماهه و دو مرتبه در سال صادر شده است.

اما در شرایطی موضوع تردد خودروها و میزان مرخصی آنها مورد سوال قرار دارد که تاکنون گمرک و منطقه آزاد در رابطه با این موضوع توضیح صریحی ارائه نکرده و به نوعی توپ پاسخ به ابهامات در زمین یکدیگر در حال چرخش است.اکنون مشخص نیست دلایل صدور مجوز دوماهه برای این دو منطقه چیست و جالب اینکه چرا اگر توافقی انجام شده پلیس راهور ناجا در جریان این موضوع قرار نداشته و مورد تائید آن نیست که اقدام به توقیف برخی از این خودروها کرده است. در عین حال که چرا این مجوز مشمول سایر مناطق نشده است؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مناطق آزاد خودرو كيش منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟