Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  ایران و افغانستان برای احداث خط انتقال برق زرنج به مرکز ولایت (استان) نیمروز افغانستان به توافق عملی دست یافتند.

«همایون حائری» معاون برق و انرژی وزیر نیروی ایران و «امان الله غالب» رئیس شرکت برشنای افغانستان توافق کردند کار اجرای این خط ۲۲۰ کیلوولت در هفته آینده آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انجام این پروژه علاوه بر اینکه مردم زرنج از نعمت روشنایی برق پایدار برخوردار می‌شوند زمینه تسریع در تجارت و ترانزیت میان دو کشور از چابهار فراهم می‌شود.

به نوشته ایرنا، سفر معاون برق و انرژی وزیر نیرو به کابل یکی ار توافق‌های رضا اردکانیان «وزیر نیرو» و «رئیس کمیسیون مشترک ایران و افغانستان» با مسئولان کشور افغانستان در سفر اخیر وی به کابل است.

«همایون حائری» به همراه «محمد حسن متولی زاده»، مدیرعامل شرکت توانیر روز گذشته به افغانستان سفر کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران افغانستان برق افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی