Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@02:20:48 GMT

دیدار فرمانده‌هان نظامی کره شمالی و چین

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۴۶۷

به گزارش فارس، در پی اقدامات تحریک‌آمیز کره جنوبی و آمریکا در پیشبرد برنامه‌های خود در زمینه برگزاری رزمایش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره، فرماندهان ارشد نظامی کره شمالی و چین روز گذشته (شنبه) در «پکن» دیدار کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، نشست میان فرماندهان نظامی پکن و پیونگ‌یانگ در حالی برگزار شده است که «کیم جونگ‌ اون» رهبر کره شمالی بر یکی دیگر از آزمایشات موشکی این کشور که با هدف هشدار به واشنگتن و سئول به دلیل برگزاری رزمایش‌های نظامی صورت گرفته بود، نظارت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری چینی «شینهوا» گزارش کرد، که «ژانگ یوکسیا» معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی با «کیم سو کیل» مدیرکل دفتر سیاسی ارتش خلق کره دیدار و گفت‌وگو و بر تقویت تبادل میان نیروهای مسلح خود تأکید کردند. 

ژانگ تصریح کرد که ارتش چین خواستار ارتباطات نزدیک‌تر به منظور «تقویت همکاری و حمایت دوجانبه است به طوریکه بتواند سهمی را در تقویت و توسعه روابط دوجانبه و صلح و ثبات منطقه‌ای ایفا کند».

چین، یکی از مهم‌ترین همپیمانان کره شمالی به حساب می آید و نشست فرماندهان نظامی این دو کشور در شرایطی صورت گرفته است که اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه دو کشور در ماههای اخیر تشدید یافته است.

روابط چین و آمریکا در ماههای اخیر و پس از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تعیین تعرفه‌ 200 میلیارد دلاری بر کالاهای وارداتی چین و پس از آن مداخله واشنگتن در امور داخلی «تایوان» و «هنگ کنگ» رو به تیرگی بیشتر رفته است.

از طرف دیگر، واشنگتن و سئول علیرغم هشدارهای پی در پی پیونگ‌یانگ، از برگزاری رزمایش‌های نظامی خود صرفنظر نکردند و کره شمالی نیز در اقدامی اعتراضی، در ظرف مدت سه هفته، شش آزمایش موشکی انجام داد و آن را هشداری به آمریکا و کره جنوبی دانست.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از سال گذشته سه بار دیدار و درباره پایان دادن به تنش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی رایزنی کردند اما آنطور که کره شمالی تأکید دارد، به واسطه بدعهدی واشنگتن در عمل به وعده‌هایش، این مذاکرات تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

کره شمالی، برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خودش را برای بقای خود برابر تهدیدهای آمریکا  جهت تغییر نظام این کشور ضروری می‌داند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟

تازه‌ترین بسته کمک نظامی که آمریکا سرانجام تصویب شد اما این کمک ۶۱ میلیارد دلاری در مقایسه با نقشه‌ای که رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، قطره‌ای برابر دریاست!

به گزارش مشرق، کنگره آمریکا سرانجام بعد از بیش از ۶ ماه مناقشه حزبی بر سر تصویب بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین به توافق رسید؛ اما نقشه‌ای که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، در مقایسه با این کمک، بسیار ناچیز است!

کی‌یف در حال مذاکره با دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بر سر توافق بلندمدتی است که واشنگتن را در تنگنای تامین تسلیحاتی و اقتصادی و حمایت سیاسی ۱۰ ساله از اوکراین قرار خواهد داد.

زلنسکی دیروز در نطق روزانه خود از این موضوع رونمایی کرد و گفت: چنین تعهداتی برای حصول اطمینان از اینکه اوکراین «کمک مورد نیاز برای ممانعت از پیشروی اخیر روسیه در میدان نبرد» را دریافت می‌کند، الزامی است.

زلنسکی افزود: در حال کار هستیم تا سطح تعهدات حمایتی را تا پایان امسال و همچنین تا ۱۰ سال آتی، روی کاغذ بیاوریم. این حمایت، کمک نظامی، مالی و سیاسی و همچنین مسائل مرتبط با تولید مشترک سلاح را در بر می‌گیرد.

اوکراین پیش از این، توافق امنیتی دوجانبه‌ای را با چندین کشور عضو ناتو از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه منعقد کرده است. زلنسکی مدعی شد که قصد دارد تا این توافق بلندمدت با واشنگتن، قوی‌ترین معاهده‌ای باشد که کی‌یف تاکنون با کشورهای غربی به امضا رسانده است.

با این حال، توافقنامه‌های دوجانبه اوکراین با کشورهای غربی تاکنون فاقد تعهدات دفاعی متقابل بوده است. در این توافق‌ها صرفاً وعده کمک بلندمدت آن هم در صورت حمله‌ای در آینده داده شده و معمولاً هم الزام‌آور نیست. به عنوان مثال، توافق با برلین با یک اخطار ۶ ماهه قابل فسخ است!

اما زلنسکی گفته است که می‌خواهد توافق دوجانبه با واشنگتن، شامل سطوح مشخصی از کمک باشد. وی دراین‌باره گفته است: این توافق باید به معنای واقعی کلمه، الگو و بازتاب قدرت رهبری آمریکا باشد.

قانونگذاران آمریکایی اوایل ماه جاری بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری دیگری را برای اوکراین به تصویب رساندند. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تعلل در تصویب این بسته گفته بودند که بایدن بدون هیچ راهبرد مشخصی برای پیروزی اوکراین یا صلح این کشور با روسیه، صرفاً به‌دنبال طولانی کردن خونریزی است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟