Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@15:43:18 GMT

نماینده ایران در چه تاریخی به اسکار معرفی می‌شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۷۳۵

نماینده ایران در چه تاریخی به اسکار معرفی می‌شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته در زمانی غیرمنتظره، خبر انتخاب فیلمی غیرمنتظره به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد.

اتفاقی که از همان ابتدا واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت. برخی از گزینه‌های محتمل‌تر برای این اتفاق نوشتند و بسیاری با شگفت‌زدگی از معرفی پیش از موعد نماینده ایران به اسکار نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که سینمای ایران برای آن حدود ۴۵روز دیگر و تا دهم مهرماه فرصت داشت. اما آیا ایران اولین کشوری است که نماینده خود را به اسکار معرفی می‌کند؟ 

پاسخ منفی است. تاکنون سه کشور الجزایر، گرجستان و سوئیس نمایندگان خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نودودومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرده بودند و سینمای ایران که یکی از ۱۵ کشورپرافتخار در این شاخه از جوایز اسکار است که به عنوان چهارمین کشور با مستند «در جستجوی فریده» وارد این رقابت می‌شود. 

تاکنون حضور رسمی فیلم «پاپیچا» به کارگردانی «مونیا مدور» به عنوان نماینده سینمای الجزایر، «شیندیسی» ساخته «دیتو تشینتاشادزه» از گرجستان و کمدی رومانتیک «رگبار» به کارگردانی «مایکل اشتینر» نیز از سوئیس در کنار فیلم «در جستجوی فریده» از سینمای ایران در اسکار اعلام شده است. 

اما در سال‌های گذشته نماینده ایران در اسکار چه زمانی معرفی می‌شد؟ نگاهی به تاریخ بیندازیم؛

سال ۹۷، «بدون تاریخ، بدون امضا» در ۲۳ شهریور ۹۷

سال ۹۶، «نفس» در ۲۸ شهریور 

سال ۹۵، «فروشنده» در ۲۵ شهریور 

سال ۹۴، «محمد رسول‌الله» در ۵ مهر

سال ۹۳، «امروز» در ۳۰ شهریور

سال ۹۲، «گذشته» در ۷ مهر 

سال ۹۱، «یه حبه قند» در ۲ مهر

سال ۹۰، «جدایی نادر از سیمین» در ۲۶ شهریور

سال ۸۹، «بدرود بغداد» در ۳۰ شهریور

سال ۸۸، «درباره الی» در ۲۹ شهریور

با نگاهی به تاریخ اعلام اسامی نماینده ایران به اسکار در هر سال آنچه محرز است انتخاب و معرفی پیش از موعد نماینده ایران به اسکار نودودوم است. اتفاقی که با نگاهی به تعداد فیلم‌های درخشانی که سینمای ایران در سال گذشته و حضور یکی از این فیلم‌ها در جشنواره مطرح و معتبر ونیز ۲۰۱۹ ، بیشتر عجیب به نظر می‌رسد و باید دید هیات انتخاب برای آن چه دلیل ویژه‌ای دارند.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1290707

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوایز اسکار سینمای ایران جشنواره های سینمایی ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال استان آذربایجان شرقی لیگ برتر نوزدهم استان اردبیل گردشگری استان آذربایجان غربی استان لرستان محمدجواد ظریف سرگرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی

به گزارش قدس آنلاین به‌نظر می‌رسد مهران مدیری بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار می‌شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ سریال جدید رفته است. شنیده شده سریال جدیدش که پدر قهوه نام دارد، قصه مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود. مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، در کار جدیدش بازی می‌کند و شنیده شده ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند. نام پدر قهوه یکی دیگر از سریال‌های مدیری با عنوان «قهوه تلخ» را به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به‌نظر این سریال هم طنز است.
مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های جذاب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند