Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمارهای وزارت صمت از مجموع حقوق دولتی معادن واریز شده به خزانه در مدت سه ماهه نخست امسال که رقم بیش از ۲۵۵ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) حدود ۱۵ درصد سهم داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت از مجموع حقوق دولتی معادن واریز شده به خزانه در مدت سه ماهه نخست امسال که رقم بیش از ۲۵۵ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) حدود ۱۵ درصد سهم داشت، درحالی که استان کرمان در این مدت حدود ۲۲ درصد از کل حقوق دولتی معادن را پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمارهای وزارتخانه مزبور گویای آن است که در مدت مشابه پارسال، بیش از ۱۷۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دولتی معادن وصول شده بود، که امسال رشد ۴۷.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

 

میزان حقوق دولتی معادن پرداخت شده توسط سازمان ایمیدرو در سه ماهه ابتدایی امسال ۴۰ میلیارد تومان اعلام شده، اما برای سه ماهه نخست ۹۷ در جدول مربوطه رقمی درج نشده تا مقایسه‌ای بین سال گذشته و امسال مشخص شود.

 

همچنین میزان دریافتی حقوق دولتی معادن در استان کرمان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵۶ میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که بالاترین میزان در بین ۳۱ استان کشور، اما در مقایسه با بیش از  ۷۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عملکرد سه ماهه ابتدایی ۹۷ کاهش ۲۸.۵ درصدی دارد.

 

بیشترین رشد دریافت حقوق دولتی معادن در مدت سه ماهه نخست امسال مربوط به آذربایجان غربی با یکهزار و ۳۸۷ درصد ثبت شد، میزان حقوق دولتی معادن در مدت مورد بررسی در این استان در سه ماهه ۹۷  بیش از یک میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان بود، درحالی که امسال در دوره مورد بررسی به رقم بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

 

کمترین رشد پرداخت حقوق دولتی معادن هم مربوط به استان تهران است و از رقم بیش از یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سه ماهه ۹۷ به رقم بیش از یک میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سه ماهه بهار امسال رسید که رشد ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد./   

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل گلپایگان عید غدیر خبرگزاری شبستان نماز جمعه غدیر دهه ولایت و امامت وزیر کشور روزنامه ایمیدرو معادن صنایع و معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد

ایتنا - ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
مایکروسافت فعلا تصمیم ندارد هزینه‌های هوش مصنوعی خود را کاهش دهد. این غول فناوری درباره درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد که به دلیل رشد تقاضا و افزایش میانگین هزینه در پلتفرم ابری خود، Azure، به سرمایه گذاری در هوش مصنوعی و خدمات ابری ادامه خواهد داد.

امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت، در این تماس گفت که مخارج سرمایه‌ای (آنچه یک شرکت برای خرید یا نگهداری دارایی‌ها خرج می‌کند) افزایش خواهد یافت. هود گفت: در حال حاضر، تقاضای کوتاه‌مدت هوش مصنوعی کمی بالاتر از ظرفیت موجود ما است.

این شرکت در سه ماهه سوم نزدیک به 11 میلیارد دلار برای اموال و تجهیزات هزینه کرده است  که 66 درصد بیشتر از هزینه‌ای است که در مدت مشابه یک سال قبل خرج کرده بود.

طبق بیانیه درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم از محصولات ابری خود، از جمله Azure (آزور)،  26.7 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در این بیانیه گفت که دستیار هوش مصنوعی Copilot (کوپایلوت) تعداد مشترکین پولی خود را در این سه ماهه 35 درصد افزایش داد و به 1.8 میلیون نفر رساند.
 

درآمد بیشتر از حد انتظار مایکروسافت باعث شد سهام در معاملات بعد از ساعت 4 درصد افزایش یابد. هم درآمد و هم سود هر سهم از برآوردهای وال استریت پیشی گرفت.

برنامه‌های این شرکت برای هزینه‌های بیشتر به دنبال سایر تعهدات بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به 1.8 میلیون تراشه هوش مصنوعی دست یابد و ظرفیت مرکز داده خود را افزایش دهد.

تمایل مایکروسافت به هوش مصنوعی و مدل‌های پایه، نیاز به مراکز داده بیشتر، از جمله شریک مایکروسافت  OpenAI، سازنده ChatGPT و GPT-4 را افزایش می‌دهد. مدل‌های هوش مصنوعی باید روی کوه‌هایی از داده آموزش ببینند، که به هزاران واحد پردازش گرافیکی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند Nvidia نیاز دارد. مایکروسافت در حال طراحی تراشه های خود برای کاهش اتکای خود به Nvidia است.
 

دیگر خبرها

  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد