Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@09:27:10 GMT

انتقاد از سهمیه‌بندی بیمه‌ای کارگران

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۱۳۰

انتقاد از سهمیه‌بندی بیمه‌ای کارگران

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست تخصصی کاگران ساختمانی، تبیین و تشریح عملکرد سازمان و اقدامات آینده با بیان اینکه کنترل بیمه کارگران ساختمانی را در دو مرحله انجام خواهیم داد، گفت: اگر قرار است کارگران ساختمانی بیمه شوند، سهمیه بندی درست نیست و هر کسی مستحق است باید بیمه شود، مسئله ساده‌ای است و باید آن را حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ضرورت کنترل بیمه کارگران ساختمانی در دو مرحله گفت: در مرحله نخست فهرست اسامی را به انجمن کارگران ساختمانی می‌دهیم.
وی افزود: به شعب ابلاغ شده است با کدملی، بیمه شدگان را با سامانه کنترل کنند و اگر بیمه شده‌ای پروانه کسب در اصناف دیگر داشته باشد، سیستم، این تعارض را متوجه می‌شود و فرد را حذف می‌کند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه موضوع‌های جامعه کارگری بسیار گسترده است: احراز کارگر ساختمانی بودن کار آسانی نیست، در سامانه پالایش کارگران ساختمانی اقداماتی شده است که باید تکمیل و موارد شمول بیمه از طریق سامانه کنترل شود. در مقابل کسانی را هم که مستحق هستند و دیگران به جایشان نشسته اند، شناسایی کنیم.
او ادامه داد: مرحله دوم نیز سخت‌تر است و از طریق سامانه و کدملی قابل شناسایی نیست که باید بازرسی‌هایی انجام شود. در کوتاه مدت بخش اول را انجام می‌دهیم که سریعتر افراد مستحق کارگر ساختمانی را که در نوبت قرار گرفته اند، جایگزین افراد غیرمستحق کنیم.
سالاری با بیان اینکه نشست‌های توجیهی برای انجام این دو مرحله برگزار شده است، گفت: باید ماجرای سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را در استان‌ها جمع کنیم. وی گفت: خیلی چیزها سهمیه بندی شده است و نمی‌دانم به عنوان مدیرعامل چرا می‌توانم مجوز بدهم که فردی بدون تشریفات استخدام شود. وی افزود: در صورت نیاز افراد باید از بین متقاضیان کار انتخاب شوند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره احضار کارگران ساختمانی برای کنترل آن‌ها ادامه داد: باید راه بهتری برای کنترل کردن بیمه کارگران ساختمانی پیدا کنیم. وی تاکید کرد: یک روش کنترل، درست نیست و اینکه سرزده بازرس به محل کار برود بهتر است. سالاری افزود: راه‌های بهتر از آن هم می‌توان پیدا کرد تا افراد بی جهت از این عنوان استفاده نکنند.
او با اشاره به اینکه سهمیه بندی همه را آزار می‌دهد و وقتی کسی حقش است نباید در نوبت بماند، افزود: بازرسی‌ها باید ساماندهی شود.
سالاری بیمه کارگران ساختمانی را بیمه حمایتی خواند و  از نمایندگان مجلس خواست رویه‌ای را معین کنند که مطالبات این سازان وصول شود و بیمه کارگران پایدار بماند. وی گفت: وقتی با کسری مواجه شدیم خدمات رسانی ما مختل می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به دنبال به روزرسانی پرداخت معوقه‌ها هستیم، زیرا اکنون مقداری روی کیفیت دفترچه بیمه‌ها تاثیر گذاشته است. باید اصلاحات را با کمک مجلس و با رعایت عدالت اعمال کنیم تا در درازمدت با مشکلات بسیار روبرو نشویم. ۴۷۲۳۷ کد خبر 1290753

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران سازمان تامین اجتماعی ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم استان آذربایجان شرقی استان اردبیل باشگاه استقلال استان آذربایجان غربی استان لرستان گردشگری سینمای ایران محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا که انتخابی جام جهانی فوتسال نیز به شمار می‌رود با دوئل سراسر تاکتیکی، هیجان‌انگیز و نزدیک مربیان بزرگ دنیا، میان تیم‌های ازبکستان و ویتنام پیگیری شد که در نهایت ازبک‌ها با تئوریسین بزرگ خود وناسیو لوپز اسپانیایی، تیم ملی ویتنام با مربیگری دیگو جوستوزی آرژانتینی را شکست دادند و حریف ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت ها شدند.

تیم ملی ازبکستان که با صدرنشینی به مرحله حذفی راه یافته بود و میزبان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، بازی را به سبک خود مدیریت کرد و سعی داشت با حفظ کردن توپ به دنبال راهی برای گلزنی باشد که در لحظه‌ای غفلت، ویتنامی‌ها زهر خود را ریختند و نتیجه را پیش افتادند.

در نیمه دوم، ازبک‌ها پیروز بازی و نیمه مربیان بودند و موفق شدند ضمن به تساوی کشیدن بازی، در لحظات پایانی به گل پیروزی بخش دست یافتند تا برتری دراماتیکی را برای خود رقم بزنند.

دیگو جوستوزی و تیم ملی فوتسال ویتنام با این شکست، همچنان شانس صعود به جام جهانی را در بازی‌های پلی‌آف جستجو می‌کنند و باید دید در چه مسیری قرار می‌گیرند.

تیم‌های افغانستان، ویتنام، عراق و قرقیزستان، چهار تیمی خواهند بود که در پلی‌آف به مصاف همدیگر خواهند رفت و در نهایت یک تیم به عنوان نماینده پنجم قاره کهن مسافر جام جهانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد