Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عابدینی گفت: فرعون بنایش بر این بود کرامت انسان ها را بشکند تا مطیع او شوند و استکبار جهانی که نماد فرعون امروزی است هم این کار را کرده و به مردم القا می کند شما هیچ چیزی نیستید و نمی توانید و متأسفانه بسیاری از افراد این را باور کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که امروز (یکشنبه ۲۷ مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بسیار فراوان مطرح کرده که انسان ها در برابر کلام وحی چه واکنشی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: افرادی هستند وقتی قرآن را می شنوند، منقلب شده و قرآن نهایت اثر را روی اینها دارد و وقتی آیات قرآن برای اینها گفته می شود ایمان شان افزوده می شود و قرآن شفا و رحمت برای مومنان است و برای کسانی که کاری به خدا ندارند، این قرآن جز خسارت بر آنها نمی افزاید.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به نگاه ویژه اسلام به حقوق کودکان اعلام کرد: آیا ما باید به سازمان ملل، شورای امنیت و کنوانسیون های متعدد جهانی گزارش دهیم یا باید گزارش بخواهیم، آیا باید بگوییم کودکانی که در غزه، فلسطین، یمن، عراق و سوریه کشته شدند و به بیماری های لاعلاج مبتلا شدند، طرفداران حقوق بشر و سازمان ملل کجا بودند و چرا اقدامی نکردند.

 

وی افزود: ما باید نگاه مان را با دین مان منطبق کنیم، خداوند متعال می فرماید برای هر کاری می خواهید اقدام کنید، بدانید محور شما خداست و همه باید پیرامون خداوند متعال حلقه بزنند؛ حال آیا ما حق داریم با آنها برای حقوق مظلومان مشارکت کنیم چه معجزه ای از آنها دیدیم که با آنها مشارکت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پیامبران الهی بنیانگذار حقوق کودک، عدالت و انسانیت بودند ولی در دنیا طوری وانمود می شود که مسلمانان باید تلاش کنند تا نشان دهند اسلام با حقوق زن مخالف نیست در حالی که نخستین حمایت کننده حقوق کودک، زنان و هر قشری، اسلام بوده است.

 

وی افزود: متأسفانه به این موارد نپرداخته ایم و خوب است قبل از اینکه دیگران به مسائلی بپردازند این واقعیت ها را بگوییم.

 

آیت الله عابدینی گفت: ما باید خود را با ولایت الهی تنظیم کنیم و این امر جزو نخستین های دین ما است؛ اصل دیگر اینکه خداوند متعال فراوان در قرآن فرموده یک اراده خدایی در جهان و یک اراده شیطانی و طاغوتی و مستکبری وجود دارد که خداوند می فرماید این ۲ اراده مقابل هم قرار دارند و هیچگاه نمی توانند با هم آشتی کنند.

 

وی توضیح داد: در قرآن آمده است شیاطین و مستکبران می خواهند نور خدا را خاموش کنند ولی خدا نمی گذارد و می خواهد نورش جهان گیر شود و همه عالم را بگیرد و قطع یقین هم اینگونه خواهد شد بنابراین ما باید با دین خدا هماهنگ باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به توجه دین اسلام به کرامت انسان ها تأکید کرد: خداوند متعال فرمود ما بنی آدم را با کرامت آفریدیم و هیچ کس حق ندارد به کرامت انسان ها اهانتی روا دارد، قرآن می فرماید فرعون بنایش بر این بود کرامت انسان ها را بشکند تا مطیع او شوند و شیطان هم همین کار را می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی که نماد فرعون امروزی است هم این کار را کرده و به مردم القا کرده شما هیچ چیزی نیستید و نمی توانید و متأسفانه بسیاری از افراد این را باور کرده اند، اینها می خواهند بگویند ملت های دیگر باید با ما شوند تا بتوانند کاری انجام دهند.

 

آیت الله عابدینی توضیح داد: مهمترین تکیه در فرمایشات مقام معظم رهبری هم این است که ما می توانیم و خودمان باید باشیم و هرجا این معنا را رعایت کردیم، موفق شدیم و ما امنیت خود را با ما می توانیم تأمین کردیم و امروز از امن ترین کشورهای جهان هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید صادر کننده محتوا و نرم افزار حقوق انسانی باشیم، زیرا سابقه ما از آدم تا خاتم است و در قرآن، نهج البلاغه و در کتاب های آسمانی دریا دریا حقوق انسانی داریم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه اردبیل گلپایگان خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي عید غدیر شبستان یزد امام جمعه بیرجند نماینده ولی فقیه در استان قزوین استکبار جهانی حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با تبریک روز معلم، اظهار کرد: خداوند جایگاه والایی برای علم، علم‌آموزی و عالم قرار داده است.

امام جمعه سنندج افزود: خداوند از سینه معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد و در روز قیامت خداوند مرکب عالمان و دانشمندان را همراه و همتراز با شهدا قرار داده است.

وی اضافه کرد: علما و معلمین از چنان جایگاهی برخوردار هستند که پیامبر مکرم اسلام در مورد آنها می‌فرمایند نزدیک‌ترین افراد در جامعه بشری به پیامبری اهل علم هستند.

امام جمعه سنندج همچنین با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، ابراز امیداری کرد، بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه مهمترین اصل در دین اسلام است، عنوان کرد: احساس مسئولیت، تعامل با جامعه، امانت‌داری و تلاش در مسیر توسعه و آبادانی از دستورات دین اسلام است که پیامبر مکرم هم همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در ترویج دین اسلام خشکاندن ریشه‌های شرک در دوران جاهلیت سخت‌ترین شرایط را به جان مبارک خریدند و چراغ دین اسلام را که هرگز و در هیچ زمانی خاموش شدنی نیست روشن نمود و جامعه بشریت را از جهل و نادانی نجات داد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های دینی بکار گرفته و در این راستا بانوان را بیش از سایر اقشار جامعه هدف توطئه‌هایشان قرار داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • عکس/تشکر کودکان غزه ای از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است