Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:18:12 GMT

جشنواره آیینی سنتی بار دیگر به محک آمد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۶۷۳۲

جشنواره آیینی سنتی بار دیگر به محک آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای این گروه که پیش از این، افتتاحیه هجدهمین دوره جشنواره خود را در سال ۱۳۹۶ در موسسه خیریه محک برگزار کرده بودند، بار دیگر نیز با در هم آمیختن هنر و فرهنگ اصیل ایرانی باور به این حقیقت را در دل‌ کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان زنده کردند که سرطان پایان کودکی نیست. این گروه همچنین با اجرای نمایش‌های اصیل و سنتی خطه آذربایجان در اتاق‌های بستری و اقامتگاه محک، روزی متفاوت برای قهرمانان کوچک محک ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد یوسفی‌زاده سرپرست گروه تَکم، یکی از گروه‌های اجرا کننده در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی در خصوص حضور این گروه در محک گفت: سومین بار است که به محک می‌آییم و باید بگویم که اجرا برای کودکان محک برای ما یک افتخار است و همواره از این همکاری به خود می بالیم.

وی ادامه داد: هدف‌ ما از اجرا برای کودکان محک، شاد کردن آنها است زیرا می‌دانیم که آنها وخانواده‌هایشان در مسیر مبارزه با بیماری سرطان راه سختی در پیش دارند.

یوسفی‌زاده با اشاره به مضامین اشعار اجرا  شده توسط این گروه تصریح کرد: تَکم به معنای شادی است و سعی کردیم مضامین اشعار انتخاب شده، پیام‌آور شادی، امید و انگیزه باشد.

حضور اعضای این جشنواره هر سال زیر سقف این خانه سبب می‌شود تا کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان یک روز شاد، بدون دغدغه درمان سرطان را تجربه کرده و خاطرات خوب این روزها را در ذهنشان ثبت کنند.

محک قدردان تمامی هنرمندانی است که هنر والای خود را در راستای حمایت از فرزندان این مرز و بوم به کار می‌گیرند و باور دارد با همراهی آنها است که می‌تواند روزی بهبودی تمام کودکان مبتلا به سرطان را جشن بگیرد.

کد خبر 4695598 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه محک کودکان سرطانی جشنواره آیینی و سنتی وزارت بهداشت حج 98 سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی اپتومتری درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران زوال عقل دندانپزشکی سازمان غذا و دارو جامعه پرستاری سرطان آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، هفته ملّی جمعیت و روز ملّی گُل محمّدی و گلاب؛ جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

محمّدعلی فرجی افزود: این جشنواره نخستین بار با بخش‌های متنوع از پنج‌شنبه ۲٠ تا یک‌شنبه ۳٠ اردیبهشت ماه به مدّت ۱۱ شب در چایخانه حضرت رضا (ع) در پارک آیت الله مدنی کاشان اجرا می‌شود.

او گفت: این رویداد هر شب از ساعت ۲٠:۳٠ تا ۲۳ با برنامه‌های متنوعی از جمله جشن گُل محمّدی و گلاب، آیین گُل غلتان، جشن دُخــتـــیـــژن، جشن مــادران+۳، جشن دوقلو‌ها و چندقلو‌های کاشانی، جشن خـواهــــر بــــرادری، نمایش فیلم سینمایی و فیلم کوتاه و جشن اُردی‌بهشت کاشان برگزار می‌شود.

فرجی هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد نشاط معنوی و امید آفرینی و در راستای شادیانه میلاد امام الرئوف و کریمه اهل بیت (ع) برشمرد و افزود: جشنواره چای گلاب و عطر حرم با همکاری کانون خدمت رضوی شعبه کاشان و با حضور خادمین افتخاری امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج