Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه نخست بازآفرینی را در سطح کشور به خود اختصاص داد گفت: وضعیت شهری شهرستان‌های استان مرکزی تا ۲۰ روز آینده مشخص شود. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر  امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی با اشاره به سهمیه استان مرکزی در طرح ساختمان‌سازی سراسری کشور اظهار داشت: پیش از آغاز هرگونه اقدامی به ساخت‌وساز باید ببینیم که استان مرکزی برای سال‌هاس 98 و 99 چه سیاستی در رسته ساختمانی نیاز دارد و پس از آن نسبت به برنامه‌ریزی برای توسعه ساختمانی شهرهای استان مرکزی اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما موظفیم به این طرح دیدگاه عملیاتی داشته باشیم و لازمه این کار به دست آوردن جمع‌بندی از نیازهای مسکن شهرستان‌های استان مرکزی است تا بر این اساس دریابیم اکنون در چه مرحله‌ای قرار داریم تا بر مبنای نیاز و میزان ساختمان‌های فعلی برنامه‌ریزی ساخت‌وسازهای جدید را آغاز کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: میزان تعیین شده ساخت‌وساز برای استان مرکزی ملاک آغاز طرح نیست زیرا ممکن است این تعداد واحد تعیین شده ساخته و متقاضی‌ای نداشته باشد و یا شهرهای استان مرکزی به آنها نیازی نداشته باشند، پیشنهاد ما بر این است روند نیازسنجی دقیق برحسب تعداد خانوار مستاجر، تعداد محلات حاشیه‌نشین و میزان تصرف مناطق حاشیه‌ای شهر پیموده شود تا این سهمیه مقرر را درصورت نیاز در مناطقی که بیشتر احتیاج به صرف منابع در حوزه اصلاح ساختار شهری دارند صرف کنیم و تنها ملاکمان را ساختن تعداد واحدهای تعیین شده ندانیم.

اصفهان| طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده شهرضا اجرا می‌شود40 پروژه بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی در دست اجراستتفویض اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیئت اجرایی 3 نفره در خراسان‌رضوی

آقازاده ادامه داد: تمامی شهرستان‌های استان مرکزی موظفند براساس آئین‌نامه ابلاغی تعیین تکلیف اراضی شهر را انجام دهند تا بر این اساس وارد فاز عملیاتی طرح شویم، همچنین پیش‌بینی و احداث سرانه‌های موردنیاز و خدمات ضروری برای افزودن واحدهای مسکونی باید همزمان با اجرای پروژه در منطقه به انجام برسد و اینگونه نباشد که پس از اتمام طرح با ضعف‌های خدماتی و سرانه‌ای مواجه شویم.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان مرکزی رتبه نخست بازآفرینی را در سطح کشور به خود اختصاص داده باید بکوشیم تا در اجرای این طرح سراسری نیز خوش بدرخشیم و مسئولان عضو ستاد موظفند ظرف 20 روز آینده تمامی تعیین تکلیف‌ها را انجام دهند تا به سرعت وارد فاز عملیاتی طرح شویم و هیچگونه وقفه‌ای در این زمینه وارد نشود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: پس از اینکه این طرح در شهرستان‌های استان مرکزی جانمایی و اجرائی شد باید نهایت دقت را داشته باشیم که به عدالت توزیع شوند و دهک هدف توزیع این منازل باید قشر ضعیف جامعه و افراد مستاجر باشند و تلاش ما بر این است که شرایط اختصاص این منازل را بر مبنایی قراردهیم که قشر ضعیف جامعه نیز بتوانند صاحبخانه شوند.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»

رئیس ­جمهور ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، از سوی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به شرح زیر خطاب به «وزارت آموزش و پرورش»، «دانشگاه فرهنگیان» و «هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی» ابلاغ شد:

«ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نایب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا نماینده تام‌الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

کد خبر 749968

دیگر خبرها

  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان