Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:39:47 GMT

سرعت بخشی در صدور احکام قضایی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۱۴۴

سرعت بخشی در صدور احکام قضایی ضروری است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر افزود: اشتباه و تخلف مدیران باعث ضربه به حوزه اجرا می‌شود اما خطای نیروهای مسلح، به حوزه دفاع و امنیت زیان وارد می‌کند. 

وی اضافه کرد: سرعت بخشی در صدور حکم و کم شدن فاصله زمانی تشکیل پرونده تا صدور حکم ضروری است اما کیفیت حکم نباید تحت تأثیر این سرعت بخشی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در عرصه مدیریت قضایی که بحث شناخت و پیشگیری، قضاوت، حکم و عرصه اجرا مطرح است مهمترین بخش، شناسایی و پیشگیری است.

صفایی بوشهری بیان کرد: اگر در عرصه شناسایی و پیشگیری ضعیف عمل شود به طور قطع به حوزه دفاعی و امنیتی آسیب وارد می‌شود به همین دلیل با سرکشی مداوم از فضاهای کاری کارکنان باید در عرصه پیشگیری آموزش‌ها و تذکرهای لازم ارائه شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در حوزه قضا بویژه نیروهای مسلح، قانون‌مداری اصل اول است چون اگر قانون مراعات نشود توازن عرصه احکام دچار آسیب می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حوزه نیروهای مسلح، قاطعیت حرف اول را می‌زند، در اعمال حکم باید قانون‌مدار و قاطع بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در نیروهای مسلح، درصد ورود پرونده‌های قضایی نسبت به دادگاه‌ها کم است اما همین مقدار هم برای نیروهای مسلح زیاد است و باید پیشگیری شود.

۶۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند، ادامه داد: در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 6097245

دیگر خبرها

  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین