Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران گفت: آب‌های معدنی گران‌قیمت خارجی محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای ندارند و فقط به دلیل نام برند با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند. تاریخ انتشار: 14:06 - 27 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۵۲۹

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، فروش آب معدنی با قیمت ۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های شمال شهر طی چند روز اخیر خبر ساز شده است، زیرا این آب معدنی‌ها با توجه به اینکه برای تهیه آن‌ها از تکنولوژی خاصی بهره گیری نشده، ولی قیمت ۵۰ برابری نسبت به تولید داخل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آب‌های معدنی بیشتر از کشور فرانسه وارد می‌شوند و برتری خاصی نسبت به تولید داخل ان ندارند و با فروش اینگونه کالا در سطح شد شاهد رواج تجمل گرایی هستیم به علاوه این کالا‌ها ممنوعیت ورود به کشور را دارند و سازمان غذا و دارو طی سال‌های اخیر تنها جوز ترخیص آب‌های معدنی موجود در گمرک را داده بود و مجوزی برای واردات مجدد آن به کشور از مبادی قانونی اخذ نشده و به گفته مسئولین این کالای لوکس از مبادی غیر قانونی به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

در این رابطه پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در گفتگو با خبرگزاری میزان بیان کرد: آب‌های معدنی گران‌قیمت خارجی محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای ندارند و فقط به دلیل نام برند با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند.
وی در ادامه افزود: طبق آخرین اطلاعات انجمن به نظر می‌رسد این نوع آب‌های معدنی از راه قاچاق به کشور وارد شده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران تاکید کرد: آخرین بار حدود یک سال پیش سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولید داخل، ورود این کالا‌ها را ممنوع و مجوز‌های واردات آن‌ها را تعلیق کرد.
فروهر با اشاره به مجوز سازمن غذا و دارو برای توزیع آب معدنی‌های موجود در گمرک، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو فقط اجازه داد آب‌های معدنی گران‌قیمت موجود در گمرک توزیع شود که این موضوع مربوط به بیش از یک سال گذشته است؛ بنابراین طبق آخرین اطلاعات انجمن به نظر می‌رسد ورود آب‌های معدنی گران‌قیمت به کشور قانونی نیست و از راه قاچاق به کشور وارد شده است.
وی توضیح داد: این نوع آب‌های معدنی گران‌قیمت نیز از منابع زمینی تهیه می‌شوند و تکنولوژی خاصی در ساخت آن‌ها استفاده نمی‌شود و تشخیص مبدا ورودی قاچاق سخت است، اما مبدا تولید معمولا کشور فرانسه است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در خصوص دلیل بالا بدودن قیمت این آب معدنی گفت: دلیل قیمت بالای این نوع آب معدنی، برند آن‌ها است که در دنیا نیز برند‌های لوکسی محسوب می‌شوند، اما مصرف‌کنندگان باید بدانند که محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای در این آب‌ها وجود ندارد.
فروهر تصریح کرد: آب معدنی ۵۰ هزار تومانی هنوز در سوپرمارکت‌های کمربندی شمالی شهر تهران زیاد دیده می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آب معدنی قیمت لوکس قاچاق فرانسه وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده نمی خواهند مردم سود کنند، عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است.

وی افزود: در خصوص تاخیر مترو تهران- کرج باید بپرسم.

زاکانی در توضیحی درباره کمک شهرداری به پلیس در طرح «عفاف و حجاب» اظهارداشت: به هر کسی که هر کاری در شهر در راستای خدمت خود بکند، کمک می دهیم. هر کسی بخواهد خدمتی ارائه بدهد اعلام می کند چه کمکی نیاز دارد و شهرداری نیز بر اساس وظیفه خود کمک می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • نیسان آبی گران شد/ قیمت جدید را ببینید