Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دفاتر تشکل‌های دانشجویی، تهران، تبریز و کرمانشاه در بیانیه‌ای اعلام کردند: تمامی عاملان و موثران در تضییع بیت‌المال باید محاکمه شوند؛ قطعا رانت و سوء استفاده در واگذاری‌ها به شخص پوری‌حسینی ختم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل های دانشجویی، در رابطه با دستگیری رئیس سازمان خصوصی سازی و اتفاقات پیرامون این سازمان بیانیه مشترک منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به شرح زیراست:
نظر به برکناری و بازداشت آقای پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی (معاون وزیر اقتصاد) و اتهامات ایشان، ما دانشجویان انقلابی از این اقدام مناسب قوه قضائیه تقدیر و تشکر می‌نماییم. ما اعتقاد داریم که این برخورد، ماحاصل اراده الهی و مطالبه و آگاهی مردم در مورد فجایع خصوصی سازی بوده. به عقیده ما پیش زمینه این برخورد، این بود که مردم فهمیدند چرخ‌های اقتصاد کشور و زندگی، ولی نعمتان انقلاب، توسط این رویه غلط سازمان خصوصی سازی مورد تاثیر سوء قرار گرفته است. ما معتقدیم که برخورد با فردی که به عنوان خط قرمز رئیس جمهور شناخته می‌شده است تنها گام اول این برخورد‌هاست.
گام بعدی آن است که صرف برخورد با رئیس سازمان خصوصی سازی نبایست سرپوشی بر تمامی کاستی‌ها و فساد‌هایی باشد که تا کنون رخ داده است. فلذا با توجه به اینکه در طی این سال‌ها به طور کامل درگیر اتفاقات پیرامون خصوصی سازی بوده‌ایم وظیفه خود می‌دانیم تا نکاتی را برای پیشرفت هرچه بهتر این روند تا احقاق کامل حق متذکر شویم:

نکته اول: بازگشت تمام اموالی که به صورت شبهه‌ناک واگذار شده‌اند به بیت‌المال؛ همچنین باید تکلیف بنگاه‌هایی که در سال‌های اخیر تا مرز نابودی پیش رفته‌اند مشخص گردد.

نکته دوم: تمامی عاملان و موثران در این تضییع بیت‌المال می‌بایست محکوم شوند؛ قطعا رانت و سوء استفاده از منابع اطلاعاتی در واگذاری‌ها توسط مدیران و مسئولان مختلف ممکن الوقوع می‌باشد و به شخص پوری حسینی ختم نمی‌شود.

نکته سوم: عدم شفافیت و مبهم بودن قرارداد‌های سازمان خصوصی سازی منجر به آن می‌شود که چنین مفاسدی در واگذاری‌ها رخ دهد، لذا شفافیت قرارداد‌ها یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌تواند صورت پذیرد.

نکته چهارم: قوه قضائیه در صورتی که می خواهد برخورد اساسی با خصوصی سازی‌ها بکند می‌بایست در قالب یک لایحه پیشنهادی به مجلس اقدام به اصلاح قانون اجرایی اصل ۴۴ کند. لازم به ذکر است که دانشجویان انقلابی تحقیقات و پژوهش‌های لازم در این زمینه را انجام داده‌اند و آمادگی همکاری در این زمینه را با قوه قضائیه دارند؛ و در آخر نوید برخورد انقلابی دانشجویان را در صورت هرگونه تخطی از اصول انقلاب و مبانی مکتوب سازمان خصوصی سازی که در ارتباط مستقیم با معیشت مردم و بیت المال قرار دارد را می‌دهیم.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه رازی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی بسیج دانشجویی دانشگاه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 6096730

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی